Ortaylı: ''Her yere üniversite açmak ahlaksızlıktır''

Ortaylı: ''Her yere üniversite açmak ahlaksızlıktır''

Hükümetin her ile üniversite konusundaki çalışmalarını da eleştiren Prof. Dr. İlber Ortaylı YÖK'ün kötü yönetildiğini söyledi.


9 Şubat 2010 10:53
font boyutu küçülsün büyüsün


Eğitim kurumlarımıza dikkat edelim. Kötü olan YÖK değildir. YÖK’ün kötü idare edilmesidir. Bütün mesele bu.

Üniversite tabii ki açacaksın, ama Hakkari’nin dağına değil, Kastamonu’nun dağına değil. İcabında Ankara’ya 20 üniversite kurarsın. Doğudan gelen çocuklar o şehrin kültürünü görür. Her yere gidip üniversite kurulur mu ya? Bu bir ahlaksızlıktır.

Bunu anlattık. Evvela bakkal çakkal çocukları kandırıyor. Ondan sonra oradaki ev sahipleri kazıklıyor çocukları. Ondan sonra her şehirde vardır onlardan bir sürü pis herifler genç kızları kovalıyor. Bunu söylediğim zaman bizde olmaz öyle şeyler diyor. Yok ya dedim.

Üniversite okuyan adam kültür görecek. Dağın başına çocuk yollanır mı üniversite okutuyorum diye. Bir sürü barlar açılmış Çanakkale’de. Böyle bir kepazelik tasavvur edemiyorum.

Bunun hizmetle filan alakası yok. Bu aşağı yukarı 40 yıldan beri bütün Türkiye hükümetlerinin ortak kusurudur. Bizim en kıymetli varlıklarımız olan genç beyinlerimizi bu şekilde telef etmeye kimsenin hakkı yoktur. 






Bu haber 45,547 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (40)
  • yusuf kara / 4 Mayıs 2013 21:52

    kültür?

    Kültür ankaranın veya istanbulun tekelinde değil ki bütün üniversiteler orada açılsın.
  • ahmet ahmet / 10 Nisan 2012 22:54

    çok yazık

    Universite açmak kolay ama bu universite nasıl bilim yuvası olacak? elbette kitap ile, kaynak ile... Peki kurulan bu üniversitelerde kitap var mı? Kaç tane? Daha kütüphanesi olmayan üniversiteler var... nerede bilim? Her ilde bir fizik-kimya-biyoloji bölümü var, ama bilim yok, laboratuvarda malzeme zibil gibi ama patent alan yok, bilim adına ne ürettiler, hiç! Bu anlayış sadece kendini kandırmaktır ve biz millet olarak kandırılmayı, oyuna gelmeyi, kafamızı kuma gömmeyi çoooook severiz...Her ile yüksek liselerimizle mutlu mutlu yaşarız, ne de olsa önemli olan esnafın cebine giren para, ne de olsa önemli olan projelere oluk gibi akıtılan paradan kapmak ve altımıza jipler çekmek olduğuna göre....Üniversiteler bilim yuvası değil ekmek kapısı olarak görüldüğü sürece hiç bir değişme olmaz.
  • ahmet / 10 Nisan 2012 22:47

    gereksiz

    Bu kadar yerellik, bu kadar avamlık ile Universal nasıl olunuyor acaba?Madem ki açtık, Yüksek Lise desek daha doğru olacak.
  • Erol YILDIRIM / 22 Mart 2012 22:49

    Ardahan Üniversitesi (KATILIYORUM)

    İlber hocamıza hak vermemek mümkün değil Ardahan Üniversitesinde öğrenciyi...15 yıl önce burdan istanbula göçmüş bir ailenin çocuğuyum...İlk tercihimdi burası.Sebebi kişisel şehir hayatından uzaklaşmak bu kırsalda ruhumu dinlendirmek ti...Düşünün kü kendi memleketinizdesiniz Kiracısı bakkaçı (Çakkalı) sizi sermaye olarak görüyor alt yapısız temelsiz düzeysiz biyerdesiniz...Üniversiteye geç başlamış olmam ve istanbbul tecrübemle mezun arkadaşlarımdan edindiğim bilgilerle Üniversite eğitiminin bu olmadığı kanatindeğim...Düşününki civar illerin öğrencileri gene kendi memleketlerinden farksız küçük bir şehirde burada okuyorlar...Üzülmemek elde değil hayatında İstanbulu Ankarayı görmemiş olanlar var ve mezun olup gene memleketlerine dönüyorlar çünkü gözleri açılmadı ufukları açılmadı bu kardeşlerimin...Hocamıza sonuna kadar katılıyorum Ankaraya 20 üniverste yap ama bunu yapma...Yazıklar olsun.
  • alp kaya / 8 Şubat 2012 23:33

    kastomonulu arkadaşlarım ne kadar da eziksiniz ki herşeye alınıyorsunuz kaçınız üniversite okudu bilemem ama sayın hocamın tespitleri hiç ilginizi çekmemiş
  • melih / 4 Mart 2011 22:57

    kesinlikle doğru!

    memleketin her yanı üniversite mezunu.ama toplasan kaç fabrika var!devletin ne kadar memur ihtiyacı var!
  • Ali KURBAN / 18 Ocak 2011 20:41

    Katılmamak elde değil...

    Mükemmel bir yorum tek kelime yoruma gerek yok...
  • mehmet çelik / 23 Kasım 2010 16:00

    şehirlerimiz

    üniversiteyi bulunduğu ortamdan soyutlanmış düşünürsen ve sadece öğrencilerin eğitim gördüğü bir kurum olarak düşünürsen belki senin sözünde bir haklılık payı olabilir. o zaman büyük bir kampüs yapar bütün üniversiteleri hatta buna da gerek yok tek bir üniversite yapar herkesi oraya toplarsın. zaten hep şikayetçiolduğumuz konu üniversitelerin gerçek hayatla iç içe olmaması ve pratik vermemesi değil mi? ancak eğer üniversiteleri bütün toplum için bir eğitim yeri görürsen ki bence öyle olması gerekir, o zaman her ile üniversite açılması şehirlerimizin medenileşmesi ve sorunlarının akademik ortamlarda da tartışılarak çözümler getirilmesi en önemli bir karardır. bugün üniversiteler ahlak çöküşüne sebep oluyorsa bunun sebebini ve çözümlerini üniversitelerin içinde ve eğitim sisteminde aramak gerekir. irtica yakıştırması ile gençlerin manevi ve ahlaki değerlerden yoksun yetişmesi için çalışanların bu milletin temellerine nasıl dinamit yerleştirdiğini ve milleti yozlaştırdığı dikkate alınarak sözde medeni geçinen bu insan bozuntularıyla mücadele etmek gerekir. bir müslüman başka dinlerin tabilerine benzemez. dinini bırakan ve peygamberimizin terbiyesinden uzaklaşan bir müslüman başka hiç bir dini ve peygamberi bilemez. bütün ahlaki değerleri sukut eder. çünkü bir müslüman Allah'ı, bütün peygamberleri ve güzel ahlakla ilgili ne varsa (yalan söylememek, başkasının hakkına canına malına saygılı olmak, kul hakkı yememek, cehennem hapsini her zaman hatırlayarak elini, dilini, gözünü ve her azasını kötülüklerden çekmek vs.) Hz. Muhammedden (ASM) öğrenmiş. onun dinini ve terbiyesini bırakan bir müslümanda başka hiçbir iyilik kalmaz. ancak anarşist ve vatana millete muzır bir canavar olur.
    netice olarak hikmetin başı Allah korkusudur. eğitim sisteminden bunu çıkarırsanız sonuç böyle olur.
    onun için açılan üniversitelere söyeceğinize içlerini doldurmak, bulundukları bölge halkına yararlı olması için neler yapılması gerekir için kafa yormak, eğitim sistemini gözden geçirmek gerekir.
  • Öğrenci.... / 21 Kasım 2010 20:53

    Sorunu uzaklarda aramayalım

    Senin kötü insanlar dediğin insanlardan her yerde var.Ankara'da da var.Bence eğitim sistemini değiştirmek gerek.Bunu tartışsak çok aciiilll olarak??
  • Mithat Yılmaz / 28 Ekim 2010 09:24

    Binaya üniversite tabelası asmak orayı üniversite yapmaz.

    Sayın Erhan Çanakçı Sayın Ortaylı'ya yaptığınız haksız eleştirinize dayanamayarak cevap vermek zorundayım. Herşeyden önce bilinmesi gereken bir şey var; bir binanın kapısına Üniversite tabelası astığınız zaman o bina üniversite olmuyor. Üniversite herşeyden önce kampüs demektir, bir yaşam biçimidir, fikir ve araştırma özgürlüğüdür. Şimdi bana bunların hangisi büyük şehirlerde var diyebilirsiniz ben de size "doğru, büyük şehirlerde örneğin Ankara'da üniversite deyince en başta ODTÜ sonra Hacettepe gelir diğerleri daima ikinci plandadır" bunun sebebi ise kampüstür. Ankara'da kampüs itibarıyla üniversite gibi üniversite sadece ODTÜ'dür. Biz bunları Ankara'nın göbeğinde sağlayamazken Türkiye'nin dağ başındaki bir binasının kapısına üniversite yazılınca oranın üniversite olduğunu zannı sadece "züğürt tesellisidir". Bunun ölçümü bu üniversitelerden mezun olanların sonraki yıllarda gösterdikleri "başarı" ile test edilebilir.
  • e.yılmaz / 8 Eylül 2010 05:41

    genç beyinlere

    Anladığım kadarıyla hocamın yazdıklarını dikkatlice okumamışsınız ve sayın hocamın bilgi ve düşüncelerinden de bihabersiniz.Verdiği örneklerde tarihin sahne aldığı koskoca ÇANAKKALE var lütfen dikkat.Düşünceyi farklı boyutlaraya çekmeyin.
  • hasan yüksel / 5 Ağustos 2010 22:21

    doğruya doğru

    sayın hocam,
    analizinize katılıyorum
    biraz kızarak tepki verdiğiniz için
    konu farklı yönlere çekildi.
    üniversiteler ilim ve irfan yuvaları olmalı
    ve bu amacından uzaklaşmasına izin verilmemelidir
    haklısınız sn hocam
  • sinem karabulut / 10 Mayıs 2010 01:01

    katılıyorum...

    burada mesele doğu-batı ayırımı değil sadece kastamonu değil Türkiye'nin en batı ucu çanakkalenin de adı geçiyor dikkat ederseniz!!! anlamadan düşünmeden bir kaç kelime üzerinden direk karşı savunmaya geçmeyin. hocanın haklı olduğu konular var binlerce işsiz var ipini koparan üniversiteye girip okuyor ama nasıl ne şartlarla nasıl bir sistemle okuyor ne kadar kaliteli bir eğitim alıyor düşünün!!! ödenekler yetersiz eğitmenler yetersiz böyle olunca eğitilenler de yetersiz...ben malatyada okudum pişman değilim ama tamamen memnun da değilim, laboratuvarda malzememiz yok diye suyla deney yaptığımız zamanlarımız oldu... bunun yanında yurt dışına en çok yayın gönderen 4. üniversiteydik...her şey 4-4'lük olamıyor maalesef...bir düşünün iş ilanlarında neden özellikle odtü-boğaziçi-ist. üni.-ytü-itü-vs. gibi okulların adı geçiyor da diğer üniversitelerin adı bile geçmiyor!!! sistem baştan yanlış hocanın dediği gibi "yök" yanlış! ...
  • ilbilge / 9 Mayıs 2010 14:05

    sayın ilber ortaylı beyin söylediklerine bazı arkadaşlar tepkisel yaklaşmışlar ancak meseleyi kişisel görüşe indirgememek gerekiyor, ki zaten bu yazılanlar sosyolojik gerçekledir. Doğu batı meselesine indirgerseniz sorunu bu bağlamda tartışmanın anlamı kalmaz. Şehir farklı fikirlerin, farklı kültürlerin kaynaştığı yerdir dolayısıyla düşüncenin gelişimine müsait bir zemindir. Güzel insanların, güzelliklerle dolu memleketinde, Bingöl'de, Kastamonu'da, Hakkari'de, Osmaniye'de...mutlu mesut yaşarsınız ama ilim yapapamazsınız...
  • murat çebi / 12 Mart 2010 16:01

    çok doğru

    kimse gocunmasın gücenmesin fakat üniversite öğrencisi araştırma yapmalıdır hayatı bilmelidir o söyledikleriniz kırsal alandaki üniversitelerde olamaz ancak kitabı alır ellerine ezber yaparlar ondan sonra alın size diploma ama işe yaramayan diploma.....
  • ayhan / 26 Şubat 2010 19:05

    Kastamonu Üniversitesine bağlı bir Fakültemiz daha oldu

    25.02.2010 Remsi Gazetede yayınlanan karar ile Kastamonu Üniversitesi'nda İletişim Fakültesi resmen kurulmuş oldu. Bazılarına Kapak olsun TÜRKİYENİN EN GÜZEL EN YEŞİL EN TEMİZ ŞEHRİ KASTAMONU'DAN SEVGİLERLE
  • vatandaş / 18 Şubat 2010 16:06

    zühtü tümere

    yeni kurulan Cumhuriyette memleketin çeşitli illeri Osmanlı döneminde çok önemli iken zamanla önemini yitirmiş, bazı vilayetler ise bu dönemde önem kazanmıştır.Kırıkkale bu illerden biridir.Osmanlı döneminde Erzurum , Van büyük vilayetler konumunda iken ( Çevrelerindeki iller Van ve Erzurum a bağlı idi.) bugün eski değerlerini koruyamamışlardır. Bu bir süreçtir. Kastamonu da geçmişte devlet adamı yetiştiren bir vilayet iken bugün bu önemini kendisine bağlı bir kasaba durumunda olan Ankara'ya bırakmıştır. Dedim ya bu bir süreçtir. Size saygısızlık etmek istemezdim ama bilgi düzeyiniz ve saldırgan tavrınıza karşı bu ifadeleri kullanmak zorunda bıraktınız beni. Ben yine sizin yaşınıza hürmeten özür diliyorum. Ancak uluslararası düzeyde önemi haiz eşsiz bir şahsiyete çok kıymetli bir tarih ve kültür adamına bu lafları sosyal sorumluluğum çerçevesinde ve tarihine sahip çıkan bir adam olarak müsaade edemem. sen hala bölgecilik yapmaya devam edersen çok şey kaybedersin...
  • deniz yurdakul / 18 Şubat 2010 01:51

    ,,

    hocanın dediklerini daha geniş bbir gözle bakabilirseniz,,sorunun kastamonu olup olmadığını anlarsınız,,saygılarımla hocam...
  • kastamnulu / 17 Şubat 2010 09:13

    sizin yetiştirdiğiniz öğrencileri görüyoruz hocam ev sahibine kira takan bakkalla borcunu ödemeyen 3 kişi ev kiralayıp 15 kişi oturan öğrenciler yetiştiriyorsunuz o ankaranaın üniverstelerinde tebrikler.
  • Hüseyin AYHAN / 14 Şubat 2010 23:42

    KISSADAN HİSSE

    DÜNYANIN EN GÜZEL ORMANLARININ OLDUĞU KASTAMONU'YAMI ORMAN FAKÜLTESİ AÇARSIN YOKSA ANKARA'NIN BOZKIRINAMI?
    DÖRT YAŞINDAKİ KIZIM SESLENDİ BABA TABİKİ KASTAMONUYA DİYEREK
    İLBER BEY SAYGILAR
  • zühtü tümer / 14 Şubat 2010 17:16

    vatandaş adı altında korkağa cevap

    kastamonu 18 . yy da bir kültür merkeziydi 2 lisemiz bu yy da açıldı.halk evleri ,sizlerin babalarını yetiştiren köy enstütüleri bu şehirde yetişti.kız ve erkek öğretmen okulları bu ildeydi.hocanın dağ diye bahsettiği yer il merkezine 7 km mesafede burası üniversite erkek öğretmen okulu ise şehre 15 km de idi kapandı lise seviyesindeydi.şu anda burada kaç üniversite oldunu öğren.kastamonuda kaç bar,kaç disko varmış. onu öğren ermenilere gelince 1915 de hiç bir ermeni kastamonu dan kaçmamış bilakis ermeni nufusu artmıştır.biz kastamonunulular tarihi kalemle değil kanımızla yazdık. bu konuda hocanın kitabını okumama gerek yok hoca gelsin ben ona tarih göstereyim. ben adını gizleyen korkaklardan değilim.60 yaşımdayım.o laflarını boğazına düğümlerim.beni de iyi öğrenmeni dilerim.
  • ultra aslan / 14 Şubat 2010 03:56

    kastamonulu

    kastamonulu olmama rağmen hocaya katılıyorum. hocanın orda kastamonuyu cephe alması söz konusu değildir...kastamonu yerine herahngi bir ili de söyleyebilirdi..ne kadar çok üniversite açarsan kalitenin de o kadar düşmesi kaçınılmazdır... sadece üniversite kalitesi değil öğrenci kalitesi de düşmektedir. düşünsenize türkiyede bütün öğrencileri üniversiteli yapacak kadar üniversite olduğunu... şimdi bir de şunu düşünün öğrencilik hayatınızda karşılaştığınız en vasat öğrencilerin öğretmen olup çocuklarınızı okuttuğunu ya da belli kademelerde görev aldığını...yapmayın arkadaşlar bu şekilde bir adım ileri gidemeyiz..herkesi üniversiteli yapmakla eğitim seviyesi artmaz...bırakın herkesi üniversiteli yapmayı kaliteyi yüksek tutalım ki herkes üniversiteli olmak için biraz çabalasın ancak o zmn eğitim seviyesi artar...
  • özlem yıldız / 13 Şubat 2010 12:56

    soruyorum kastamonu'nun ne çirkinliği varda o anlattığınız illerden aşağı kaldı sizin gibi insanların yüzünden tarihine bakın kastamonu'nun osmanlı döneminde ilim kültüryle tanınırdı apdurrahman paşa lisesi ilk liselerden böyle değildi sizin gibi düşünenler kaçtı o yüzden bu hale geldi kastamonu gelişime uygun bir il hak ediyor kastamonu öğrencisi artık kastamonu da kalıp kastamonu'sunu yükseltmek istiyor olamazmı çok alim çok yiğit çıkarttı kösek değil destek olunsa 1 numaraydı
  • Recep Bayraktar / 13 Şubat 2010 00:28

    yanlış düşünüüyorsun sayın hocam

    yanlış düşünüüyorsun sayın hocam
    senin dediğin ahlaksızlık asıl Ankara da veya diğer büyük şehirlerde var. Hakkarinin de ekonomik ve kültürel gelişimi için üniversiteye ihtiyacı vardır.
  • Kas-Der Kağıthane Gençlik Kolları / 12 Şubat 2010 16:47

    Yakışmadı Sayın Ortaylı

    Kas-Der Kağıthane Gençlik Kolları Başkanı Yusuf GÜNDÜZ haftalık toplantısının ardından açıklama yaparak şunları söyledi; Sayın Prof. Dr. İlber Ortaylı’nın Mhp Siyaset Okulunda verdiği konferansda Kastamonumuz için sarf ettiği sözleri üzüntü ile karşılamaktayız. Tarih ve Kültür kokan şehrimiz ülkemiz için verilen mücadelelerde kahramanlıklarıyla kendinden söz ettirirken yapılan bu talihsiz açıklamayla Kastamonu halkına büyük bir haksızlık yapılmıştır. Geleceğe güvenle bakan aydın gençler olarak ünlü tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı’nın yaptığı açıklamadan dolayı özür dilemesini bekliyoruz.
  • recai topaloğlu / 12 Şubat 2010 14:41

    küçük bir temenni

    sevgili hocam! kastamonu gibi köklü bir geçmişe sahip şehrimizin tarihini ,sizin gibi değerli bir tarihçiye anlatacak değilim. konuşmalarınızda daha titiz davranırsanız benim gibi milli ve manevi değerlerine bağlı, kastamonu halkının kalplerimizdeki değerli yerinizi korumuş olarsunuz.
  • zühtü tümer / 12 Şubat 2010 13:20

    hocalar sadece büyük şehirler için yetişmedi

    bu memleket sadece istanbul,ankara,izmirden ibaret değildir.bu memleket doğusuyla batısıyla kuzeyiyle günryiyle bizimdir.bu halkı cahil bırakanlar hoca gibi aydın adı altındaki örümcek kafalılardır.hakarinin dağları cahil kalanların isyan dağları olduğunu ,hocaların ve siyasetcilerin bu milletin kanını emerek devletin okullarında yetiştiğini .bu hocaları o memleketlere gönderemeyen zihniyetleri,kınıyor ve hocadan özür bekliyorum.
  • Yiğit / 12 Şubat 2010 12:59

    Çevik

    Senin o pis herif dediğin adamların ecdadı kurtardı bu vatanı.
    Tarihçisin bak bakalım kayıtlara en çok şehit veren il neresiymiş.
    Senin üniversite açmayın dediğin şehre anadolunun ilk lisesi açılmıştır.
    Senin o dağ dediğin şehirden ne şahsiyetli adamlar çıkmıştır.
    Kastamonu'da ne bir taciz ne bir kapkaç ne bir gasp yoktur.
    Kastamonu genci ingiliz,fransız özentisi değildir.
    Kastamonu insanı anadolu kültürünün son örneklerindendir.
    Öz Türkçe'nin bozulmadan bulunduğu bir cennettir.
    SAYIN İLBER ORTAYLI TARİHÇİ OLAN BEN DEĞİL SENSİN ARAŞTIR KASTAMONU'YU BAK ARŞİVLERİNE NE OĞUZ BOYLARI NE BEYLİKLER KURULUMUŞ NE MEDRESELER AÇILMIŞ KASTAMONU'YA BAK BAKTA ÖYLE KONUŞ...
  • dağdan sesleniyorum / 12 Şubat 2010 10:01

    dağdan sesleniyorum

    Şu sözlerinizle kastamonunun en ahlaksız adamının bile elini öpemezsiniz
  • muharrem atak / 12 Şubat 2010 01:19

    kastamonu

    Size sorarım ömrünüzde kaç kez kastamonuya geldiniz ?öyle uzaktan konuşuyorsunuz kastamonu tarihi boyunca bir çok şeyde ön plana çıkmıştır
  • kastamonu sevdalısı / 11 Şubat 2010 22:53

    tepki

    ben kısa ve öz yazacağım ben lise mezunuyum ama profösör değilim ama ne yazıkki ilber beyden coğrafya bilgimde fazla tarih bilgimde her şehirden insanları tanıdım tafsiyem ankara dışına çıksın oradaki insanların ne kadar saf ve temiz saygılı ve sevgili olduklarını görsün yazık bu insanlar hakkında böyle yorum yapılmasına diyorum
  • 41kartal37 / 11 Şubat 2010 20:16

    düşünerek yorum yap

    Sen kim oluyorsunda içerisinde tarih barındıran güzel ilimizi eleştiriosun (KASTAMONU) senin küçümsediğin yerlerde yaşam başladı kim oluosunda bu şekilde konuşuosun konuşmalarına bir kere bak ondan sonra akıllan
  • zeki / 11 Şubat 2010 20:09

    Haksızlık ediliyor

    Ortaylısen tarih bilen kişisin.Kastamonu en eski vilayetlerden vede tarih ile ilim kokan en güzel şehirlerden biirsidir. Devlet olarak Kastamonu'ya yatırm yapmayın sonrada Kastamonu'ya Üniversite olmaz deyin.Ya bu İSTANBUL,ANKARA,İZMİR daha ne kadar dolacak İnsanları üst üstemi oturtacaksınız.Yapın Üniversiteyi Kastamonu'ya gençler memleket ile memleket aşığı insanlar görsün.
  • hüseyin ayhan / 11 Şubat 2010 20:04

    tarih bilginiz çok zayıf

    Kastamonu tarih boyunca medeniyetlere beşiklik etmiş bir şehir dir ancak sizin tarih bilginizde bu kısım eksik kalmış sanırım ayrıca bu şehireki pis herifler lafına gelince bence ülkemin gençlerine çok yazıkki seni hoca sanıyor
  • Murat / 11 Şubat 2010 18:14

    halt ettin

    Ya büyük şehirlere gidip okuyacak gençlerimiz onların kendi illerinde eğitim alma hakkı yokmu ?? Büyük şehirlerdeki yaşanan olaylar Anadolu dan azmıdır veya dahamı ahlaklıdır , hadi ordan hoca sende bu kafa varken bu memleketde ayrımcılık bitmez , bu nasıl bir zihniyetdir Kastamonu ya değil vatanın hiç bir karış toprağına söylenmeyecek bu sözleri sarf ederken niyetin nedir provakasyonmu ?
  • vatandas / 11 Şubat 2010 10:31

    zühtü tümere

    ya sen ne zavallı bir adamsın... pardon adam mısın ? sanmıyorum ... değilsin değilsin sen aslında adam değilsin aslında... bak bence şiyi bir düşün önce bunu bir çöz ben adam mıyım değil miyim diye... lan hoca ne diyor sen ne anlıyorsun zavallı sefil... hakkari deki insanı terörist eden zihniyet senin zihniyetin işte... hoca oraya terörist demedi bişye demedi... hem yurduymun tüm ibnsanı eşittir ve memleket insanı sosyal haklar anlamında eşittir. bunu unutma... zamanında ermenileri tehcire zorlayan da senin zihniyetindi sefil... ben de orta anadoluluyum ... bu memleketin tüm insanı eşit ve hepsi birbiri ile aynı değerdedir... hocamızın Son İmparatorluk Osmanlı kitabını oku acilen...
  • vatandas / 11 Şubat 2010 10:25

    canımız hocamız

    siz ne kadar zarif ve akıl dolu bir adamsınız. sizi takdir etmek bize düşmez ama yaptığınız bu kadar eleştirileri kimse dikkate almıyor ya ben işte buna şaşarım asıl. memlekette fabrika açmak ve istihdam sorununu çözmek yerine bölgelere ve illere gelir sağlama aracı üniversite açmak olursa sonuçlar bunlar olur işte...zavallı memleketim...
  • muhammed yunus karagöz / 11 Şubat 2010 02:54

    Anlayamıyorlar Hocamı

    hükümetler yaptık ettik demek için birşeyler yapıyorlar sonra yaptıkları verimsiz olunca ve eleştirilince hem sçlu hem güçlü oluyorlar.hocam sadece gençlerin ziyan olmaması gerektiğini söylemiş basit bir şekilde anlatmış durumu ama bunu bile anlamakta güçlük çekiyorlar.ben yurtdışında okudum üniversiteyi ve yurtdışında bulunmuş olmam bile bir üniversiteye bedel tecrübe kazandırdı bana.
    Allah selamet versin cahile cühelaya...
  • zühtü tümer / 11 Şubat 2010 00:02

    kastamonu dağları

    kastamonu dağları ne cudi dir ne de kandil kastamonulu tarih boyunca dağa çıkmamıştır ,kastamonu ilk liselerin kurulduğu bir ildir kastamonulu çanakkaleyi geçilmez kılanların oğuz türklerinin eymir kolunun yaşadığı rum ermeni kürt çerkezin kardeş gibi yaşadığı bir ildir.isyancılar kastamonuya zorunlu göç ettirilmiş,onları da bağrına basmıştır.devletin en ihmal ettiği yatırım yapılmayan bir ildir.en çok göç veren batıya yakın ama fakir bir ildir sizin gibi faziletli kişiler sayesinde kan kusup kızılcık şerbeti içtiğimizi söyleyen bir halkız güneye giden devlet yardımlarının binde biri bize yapılmamıştır.bu halkın sabrını taşırmamanızı siz büyüklerimizden rica ederim.
  • aydın adam / 10 Şubat 2010 17:06

    evet doğru

    evet doğru,her ile üniversite açılamaz,çünkü öğretim üyesi bulamazsınız,kalite düşer,üniversitenin sadece adı kalır işte hepsi bu.Getirsenize istanbuldaki doktorları taşraya,geliyorlarmı?yaaa işte böyle anlamaz kafalılar.Hoca doğru söyledi.





Anket

Son zamanlarda belirgin olarak, belirli çevrelerce, Türk milletinin vasıflarını zedelemek amacıyla asker düşmanlığı pompalandığını düşünüyor musunuz?
  • Evet
  • Hayır