MHP'nin siyaset okulunda Ortaylı'dan ciddi uyarılar!

MHP'nin siyaset okulunda Ortaylı'dan ciddi uyarılar!

MHP'nin siyaset okulunda konuşan Prof. Ortaylı'dan gündeme ilişkin açıklamalar: ''Biz asker milletiz. Asker düşmanlığı pompalanıyor. Açılım lafları boştur. Sivil siyaset olmazsa darbe normaldir.''


7 Şubat 2010 21:12
font boyutu küçülsün büyüsün


MHP’nin Siyaset ve Liderlik Okulu’nda konuşan Prof. İlber Ortaylı ilginç görüşler sundu. Ordunun siyasete karışmasının ‘kaçınılmaz’ olduğunu anlatan Ortaylı, ‘dinin devletin bir parçası olduğunu’ savundu ve Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da üniversite giriş sınavlarında açık seçik kopya çekildiğini ileri sürdü.
MHP’nin Siyaset ve Liderlik Okulu bu hafta Prof. Ortaylı’yı konuk etti. Prof Ortaylı, konuşmasında,  ordunun siyasete karışmasının da kaçınılmaz olduğunu, bu tezin tarihsel gerçeklik taşıdığını savundu.
Ortaylı, “Sivil siyasetin kendini geliştiremediği ortamda darbe kaçınılmazdır. Bugün hiçbir siyasi parti gençleri eğitmiyor, gençlik kolları yok. Yeni yeni siyasi akademileşme başladı. Buralardan yetişen gençler partileri yönetirse, partiler kapatılmaz” dedi.

Din-devlet ilişkileri
Konuşmasında din ve devlet ilişkilerine ilişkin de konuşan Ortaylı, dinin hiçbir zaman kendi başına bırakılamayacağını, devletin bir parçası olacağını öne sürdü. Bu durumun laiklikle alakası olup olmadığının tartışılabileceğini belirten Ortaylı, İsrail’in bu duruma örnek teşkil ettiğini söyledi.

‘Kopya çekiliyor’
Ortaylı, “Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki üniversiteye giriş sınavlarında açık şekilde kopya çekildiğini” öne sürerek, “Böylelikle iyi okullara ehil olmayan öğrenciler geliyor. Bunun açtığı gediği Galatasaray Üniversitesi’nde ben hissediyorum. İmtihanların asayişini iyi kontrol etmeliyiz” diye konuştu.  

‘Tehlikeli işler, belediyeciliğe benzemez’
Demokratik açılım çalışmalarını da eleştiren Ortaylı açılımın boş laf olduğunu savundu:  “Açılım boş laftır. Açılım isteyenler gitmez de durmaz da. Ekonomik olarak Fransa olabilirdik ama bütçemizi 30 yıldır götüren bir durum var. Kimse kimseye kitle dalkavukluğu yapmak için, sempatik görünmek için konuşmasın. İran Kürtleri ile Türkiye’deki Kürtler arasındaki farkı görmeden adam genocidden söz ediyor. Bunun ne olduğunu bilmeden üstelik. Türklere karşı tez geliştirmek için arşive giren kaçıncı ecnebi Türk taraftarı oldu, onlar anladı, bizdekiler anlamıyor. Çünkü hakikati görmüyorlar. Çünkü okumuyorlar. Bunlar tehlikeli işler, belediyeciliğe benzemez.”

(Radikal/aa)






Bu haber 28,851 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (57)
  • Giray / 10 Nisan 2012 01:00

    Helal olsun

    Hocam agzina saglik ülkemde sizin gibi bir insanin olmasi ve tarihimize isik tutmasi büyük bir onur. Tesekkkürler
  • tatar / 27 Şubat 2011 03:22

    Tatarlar

    Kastomonulu saçma sapan konuşma. Tatarlar öz be öz Türk boyudur.
  • BURAK ALTUN / 7 Ocak 2011 17:29

    DARBE

    Hocamın yakın takipçilerinden biri olarak hocamın sınavlar hakkındaki görüşlerine katılıyorum.Darbeler konusunda ise hocam önemli bir şeyi unutuyor.Bu milletin askeri özellikleri orduyu 2. plana almak ve sivil otoriteyi öne çıkarmakla ne tahrip olur ne de yok olur.Bu milletin askeri millet olması her 20 yıda bir darbe olcağı anlamına gelmiyor.Bu millet asker ocağını PEYGAMBER OCAĞI diye nitelendiriyor.Hocama saygılarımı sunarım.
  • Tatar / 4 Ocak 2011 03:27

    kastamonulu isimli insan kimsin ki sen :bir tatara düşmez diyebiliyorsun.burda işin ne sen önce Tatar ırkını bir araştır.Hiçbir şey bilmiyorsan da bilene saygı duy.
  • Resoman / 12 Aralık 2010 12:05

    Doğrular ve Yanlışlar

    Ilber Hoca, bir konuya dikkar çekmiş, bazı okurlar yanlış algılamış. Darbe olabilir tanımlaması, çok genel bir kavram, bazı koşullar gerçekleştiğinde veya gerçekleşmediğinde darbe olabilir, geçmişte oldu da. Avrupan'nın Türk Milliyetçiliğini ve militarist düşünceleri sistematik olarak yok etmeye çalışması da yeni bir şey değil. Hem halk'ın hem de siyasi yöneticiler'in Arkaik kafaları değişmeden ülkede köklü değişimler beklemeyelim.
  • Hakan Cengiz / 17 Ekim 2010 13:23

    Bilip bilmeden konuşanlara sesleniyorum

    Hoca haklı Vanda görev yapan kuzenim sınavda kopya çekebilmek için Hakkaride sınava gireceğini söylemişti. Oradaki sınav ortamını bilmeden konuşanlar önce bilgi sahibi olsunlar. Zaten bu bizim hastalığımızdır BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR BEYAN ETMEK.
    İkincisi ise bu ülkeye demokrasi iki gömlek fazla. Çünkü halk CAHİL kardeşim CAHİL. Üstüne basa basa söylüyürum Aziz Nesin'de buna işaret etmişti kızanlar olmuştu. Bunu niye söylüyorum? Aysun KAYACI'nın demek istediğidir olay bu acıdır ama gerçektir. Bu ülkede 20-30 milyon insan oyunu kendi menfaati için şahsi beklentisi olduğu partiye oy veriyor bunu kim inkar edebilir?
    Olması gereken nedir biliyormusunuz? Çok okumak her alanda bilgi sahibi olmak Türkiye tarihi Osmanlı tarihi partilerin yöneticilerinin geçmişleri ne yapmak istedikleri okunmalı. Bu ülke ne çektiyse cahilliğinden çekmiştir. Okuyalım ve okutalım. Olayın kırılma noktası köylü nüfüsunun çokluğudur. Bizim ne zaman kentli nufusumuz arttı bilgili okumuş ve okuyan toplum olduk işte o zaman batı demokrasisini özümseyeceğiz ve bilinçli toplum olacağız. Şu anki ve geçmişteki ümmet toplumu yapımızdan sıyrılmadıkça bu olmaz. Bakın doğuya güneydoğuya hala derebeylik düzeni devam etmakte. Ülkeyi yönetenler oradaki yapıyı değiştirmek için çaba sarfetmiyorlar aksine destekliyorlar. Ayrıca üniversitelerin batı illerine kurulması çok önemli. Düşünün adam güneydoğuda köyünde ilkokulu okudu ortaokulu kasabasında üniversitesini bağlı olduğu ilçede okudu. Bu adam ne İstanbulu Ankarayı İzmiri gördü. Bu adamın dünya görüşü sizce ne düzeyde olur bir düşünün? Düşünen, bilgi sahibi olmak için çok okuyan bilinçli ve demokrasiyi özümsemiş bir toplum özlemi ve dileği ile....
  • Buğra / 17 Eylül 2010 15:24

    ..

    İlber Ortaylı için söylenebilecek birşey varsa o da iyi araştırmacı,kötü siyasetçi olduğudur. Osmanlı siyasetini bu kadar irdelemiş bi tarihçinin askeri darbelere destek olduğunu görmek çok şaşırtıcı.Zira Osmanlı Devleti'nin zayıflamasında askeri darbeler çok büyük yer tutar.Asker millet olduğumuz doğru ama bunu göstereceğimiz yer siyaset meydanı değil harp meydanı olmalıdır.
  • atakan tavsel / 21 Ağustos 2010 00:56

    düsünmeli

    ilber hocanın soylediklerini düşünmek gerekir hangisi yanlış ya da zamanında yaşanmamış ki...
  • hüseyin yıldız / 1 Ağustos 2010 21:08

    TÜRK'ÜN HAKKINDA

    Ben bu konu hakkında şöyle düşünüyorum;bu konuyu şu şekilde ayırt edebilirsek zannediyorum ki kimse dahada bu konu hakkında tartışmayacak.Türk ulusunun lehinde olacak darbeler....ve Türk ulusunun aleyhinde olacak darbeler..Türk .İnsanı eğer kendi ulusunu düşünerek bu soruya kendisi cevap bulabilir.Tabiki Türk ise.BUu topraklar için kan ve ter döken azınlıklarda bir Türk düşünürse bu vatan üzerinde oynanan oyunlara kanılmaz.
  • özden ediz / 29 Temmuz 2010 17:38

    hocam yanlış anlaşılmıştır

    bu konuşma çok uzun bir metindir. tüm metni görmeden bu tür yorumlarda bulunmak yanlış olur. 1- siyasetçi ülkeyi yönetemiyorsa, politika üretemiyorsa orada bir boşluk, bir zaafiyet oluşur. bu boşluk ta bir şekilde dolar. darbe de (istemesek de) bunlardan biridir. 2- üniversite örgün öğretim değildir. sadece hak eden gitmeli / gidebilmeli. açılanların çoğunun öğretim kadrosu yok. kaliteleri ortada. kütüphaneleri bile yok. yüksek lise :( 3- açılım konusuna gelince. tarihe bir bakın. kime açılım yapmışsak bizden kopmuştur. sırplar, karadağlılar, yunanlar, bulgarlar, .....
  • hamza güçin / 6 Temmuz 2010 19:06

    ilber hocamın açıklaması

    sayın hocam yerden goge kadar haklıdır. bende hep arkaslarıma aynı seylerı soylerım turk askerdir. turk asker dogar asker olur.
  • can / 28 Haziran 2010 12:46

    askerin iç yüzü 2009-2010 yıllarında açığa çıkmıştır.

    gündemde manşetlerde darbelerden gerici düşüncelerden başka bir haber okuyamamaktayız bu asker düşmanlığı değil askerin içindeki devlet demokrasi düşmanlarının iç yüzünün açığa çıkması ve hesaplarını ödetme hareketleridir
  • mehmet Çakmak / 23 Mayıs 2010 04:48

    Yazık çok yazık

    Bu ülkenin bir aydın olarak kabul ettiği sayın ilber ortaylı'nın yazdıklarını okuduktan sonra Tamamen bir hayal kırıklığı yaşadım.Sayın Ortaylı Ordu darbe yapabilir diyor. Bir bilim adamının Bu yüzyılda demokrasiye karşı hak ve özgürlüklere karşı bu sekilde tavır alması Ancak türkiyede görülebilir.Avrupadan 10 yıl geride kalmamızın sebebide malesef bundandır.Haktan ,Halktan taraf olması gereken aydınlarımız kendi çıkarları için yanlış olduğunu bile bile bu şekilde açıklamalar yapabiliyor.
  • İdris Saim / 6 Mayıs 2010 11:09

    Millet kendi kaderini kendi çizer

    Ordu darbe yapabilir demek için sayın Ortaylı boşuna bunca zamandır akademik çalışma yapıyor. Bunu okuma yazma bilen sokaktaki sıradan adam da rahatlıkla söyleyebilir.Biz bir aydından şunları söylemesini beklerdik. “Ülkenin kaderini belirleme hakkı yalnızca millete aittir.Millet ne isterse o olur.İşlerine gelmeyen gelişmelerde asker mızıkçılık yapıp oyunun kuralları dışına çıkamaz.”
    Demokratik açılım boş laf diyerek acaba hükümetin çalışmalarının yeterli olmadığını,içinin doldurulması gerektiğini mi talep ediyor,yoksa demokratikleşmeye karşı olduğunu mu ifade ediyor.Bir ülkede milletin tamamına daha fazla hak ve özgürlük verilmesinin neresi kötü doğrusu anlayamadım.Yoksa yara kanamaya devam etsin,Kirli savaş sürsün mü istiyor hazret.
    Ayrıca doğuda kopya çekiliyor ve küçük şehirlerde üniversite açılmamalı sözlerini de bir demokrata ve bir aydına yakıştırılamayacak faşizan ifadeler olarak değerlendiriyorum. Acaba daha da ileri gidip yalnızca elit kesim okusun,pis köylü çocuklarının üniversitede ne işi var der mi diye de çekiniyorum açıkcası.
    Sayın Ortaylının bir akıl tutulması yaşadığını düşünüyor,kendisine geçmiş olsun diyor ve acil şifalar diliyorum.
  • ali osman / 5 Mayıs 2010 17:25

    sabuncu

    dogru konusmak bu olsa gerek
  • ali özgedik / 5 Mayıs 2010 00:24

    doğru söz

    kocanın demek istediğini anlayamayan cahiller.hoca yapılanın buz gibi asimilasyon olduğunu nalatmaya çalışıyo.bosnada uygulanan da oydu .ne oldu oardaliler müslüman kimliğinden uzaklaşınca satırı yemedilermi.bizde türk müslüman kimliğimzden uzaklaştıkça olacağı oda.ALLAH IN izniyle olmayacak
  • tani21 / 9 Nisan 2010 00:06

    bilek hakkı

    doğulu çocukların onca zorluk ve imkansızlıklar içerisinde bileklerinin hakkıyla türkiye nin en iyi üniversitelerine yerleşmesi alkışlanacak bir durumdur.Böyle akla aykırı konuşmalar profesör statüsündeki bir insana hiç yakışmamış.Neden doğulu insana güzel şeyler yakıştırılmaz.Doğuya gelip medeniyet ve kültür görsün.
  • salih gençer / 8 Nisan 2010 00:43

    doğruyu aramak

    Konuşmaları okuyanlar veya dinleyenler bu konuşmanın yapıdığı yer vfeya organize şekline bakarak peşin hükümlü oluyorlar. Söylenendoğrumu düşünülmüyor bile. bence düşünülecek çok söz ve görüş var
  • Esra KAYA / 27 Mart 2010 18:49

    Beklemiyordum

    Tarihe ilgi duyduğum andan itibaren İlber Ortaylı'nın kitaplarını okumaya başlamıştım. Tarihe onunla yolculuk yapmıştım ama bu konuda aynı fikirde değilim ve açıkçası böyle bir cevap beklemiyordum. Kitaplarını okuduğum İlber Ortaylı bu olamazdı. Sanki başka biri vardı karşımda... Kitaplarını okuduğum Prof. Tarihçi İlber Ortaylı değil de bir başkası. Bunu beklemiyordum. Bu konuda da böyle düşünmüyorum.
  • Esra / 26 Mart 2010 16:24

    Tarihe ilgi duyduğum anda ilk olarak İlber Ortaylı' nın kitaplarını okumaya başlamıştım ama bu konuda aynı fikirde değilim. Bunları okurken karşımda kitaplarını okuduğum İlber Ortaylı yoktu sanki... Ben böyle hissettim. Tabiki görüşlerine saygım var ama aynı fikirde değilim ve açıkcası bu sözleri beklemiyordum.
  • Ayhan ARGUŞ / 22 Mart 2010 10:21

    milletimizin acı gerçekleri

    teşekkürler sayın hocam bazı gerçekleri bu milletin bilmesi gerek keşke Atatürk ünİverstesine gelipte bir konferans verseniz bizde sizin bilgilerinizden yararlansak
  • vehbi uysal / 22 Şubat 2010 09:55

    müflis hoca

    bu millet bu hezeyanları unutmaz
  • İnci YAVUZ / 16 Şubat 2010 14:58

    Senelerdir okuduğumm ilber ortaylı bu olamaz tam anlamıyla ''GÜVENDİĞİM DAĞLARA KAR YAĞDI''...
  • hasan / 15 Şubat 2010 10:00

    tenkit

    hocamı yakından takip etmeye çalışan birisi olarak bu açıklamalarını teesürle öğrenmiş bulunmaktayım. Umarım bundan sonrada kendisini takip edebilmemiz ve itibar edebilmemiz için eskiden de olduğu gibi, bir kısım kitleleri mutlu etmek için değilde bilimsel ve objektif olan açıklamalarına devam eder.
  • Hidayet Doğan / 14 Şubat 2010 22:16

    Hoca'ya saygı

    Doğru söze ne denir?
  • Hasan Tahsin Çervatoğlu / 14 Şubat 2010 13:33

    16 Türk Devletini askerler kurdu. Peki kimler yıktı?

    Tarihte 16 Türk Devleti kuruldu. Bu devletleri hep Türk askeri kurdu.
    Peki kimlerin yanlış idaresi ile yıkıldı ki 16 tane devlet yeniden kurulmuş?
    Askermi? Sivilmi?
    İlber Ortaylı bu konuda bir bilgilendirse kamuoyunu.
  • Berhan Türkoğlu / 13 Şubat 2010 15:39

    Otlar..

    Darbeyi mazur görmek,insan olma özelliğine sahip olmayan ve geçmişte bu yaratıklar yüzünden acı çekenlere saygı duymayan bedbahtların özelliğidir..Dilerim, bu düşünce sahipleri maşuklarından den aynı muameleyi görür ve anlar..Sivil idare istiyoruz..
  • Kubilay / 13 Şubat 2010 15:34

    Hitler ve muıssolini hayranları..

    Eleştirilere tahammül edemeyen azınlıktaki arkadaşlar, gidin Ugandada, Somalide yaşayın..Oralar tam sizin istediğiniz gibi.15 günde bir darbe olur.Tatmin olursunuz.Sizi tatmin ederler!
  • serkan çeker / 13 Şubat 2010 00:54

    Ortaylı'ya katılanlar ve katılmayanlar için:

    Hoca'ya hak verenler kadar eleştirenler de var. Ancak tarihin hangi bölümünde Türk milleti bu kadar elzem ve muhtelif konularda bölünmüşlük yaşadı, kutuplaştı, birbirine düşman hale getirildi? Ordu desen; bir avuç asker dışında darbenin d'sini planlamamış. Halk desen, "açılım" kavramına ihtiyaç duymadan yıllardır birarada yaşamış. İlk anda zararsız görünen tüm siyasi kavramlarıyla çok tehlikeli polemikler yarattılar..
  • tibet abak / 12 Şubat 2010 11:35

    gerçekler

    Sözün kısası: GERÇEKLER ACIDIR. İlber hoca çok doğru söyledi. Bütün söylediklerinde haklıdır. Ama bazı "akıllılar" onun bu söylediklerini başka yönlere çekmeye çalışıyorlar. Kimse kimseyi kandırmasın. Gerçekleri görmek için aynaya bakalım yeterlidir
  • murat yerlikhan / 11 Şubat 2010 14:18

    İlber bey ender bilimadamlarımızdan birisidir.

    İlber beyin, her zaman ve her zeminde bildiklerini çekinmeden söylemesi, alışkın olduğumuz davranış değil. İnsanların şakınlığı bundan. İyiki var. İhtiyacımız var onun gibilere.
  • Hakan / 10 Şubat 2010 17:57

    Aykel

    Yazık çok yazık , o kadar sene bosu bosuna okumussunuz; hala bu milletin ne ile beraber olduğunu bilmek istemiyorsunuz, tarihçi olabilirsiniz ama netice yoksa bir ise yaramaz, bakkal cakkal cocukları kandırıyor öylemi sen doğudan ne anlarsın, garbın afakini sarmış Çelik zirhli duvar bu yazdiklarim anlamsız gelebilir ama acıyorum bu kadar bilgin var ama bir ise yaramadiktan sonra insana yük olur ne deyim Allah yardım etsin
  • aydın adam / 10 Şubat 2010 16:59

    bravo hoca

    İlber hoca doğru söyledi diye,kafası karışan şaşkınlar var,bunamışlar var.İşte doğrular,neden rahatsız oldunuz a canlar...işinize gelmedi mi herkes tukaka değilmi.yok öyle işte tarih konuşuyor,dinleyinde anlayın,anlyabilirseniz
  • Selim Polat / 10 Şubat 2010 05:24

    F tipi kokan yorumlar

    Burada Ilber hocayi kinayanlara aciyorum. Ne kadar komik duruma dustuklerini bilmiyorlar diye de guluyorum. Ne kadar derin yorumlar yazmislar sasiriyorum. Hepsinin da F tipi kokmasi ise burnumu sizlatiyor. O kadar pis kokuyor. Ilber hocaya da Fasist diktator dediniz ya bravo size. Aslinda butun aydinlarimizi, bilim adamlarimizi atalim. Bize Fetullah Hoca yeter.
  • Kastamonulu / 9 Şubat 2010 23:30

    haddini bil hoca

    Güzel ülkemizin düşman ayagı degmemiş topraklarına dil uzatmak bir tatara düşmez.. Bu toprak evlatları bu ülke için ne canlar verdi , tarihçisin ama daha öğrenecegin çok şey var anlaşılan... haddini bil hoca
  • mehmet naim okur / 9 Şubat 2010 09:49

    haksız eleştiri

    İlber Hocayı eleştiren arkadaşlar bilim adamlığıyla filozofluğu karıştırıyor. İlber Hoca bilimsel bir iddia ortaya atıyor. katılmıyorsan bilimsel gerekçelerinle karşı çıkarsın. Aydın zannettim de Muğla çıktı demezsin. Ordu darbe yapamaz ile yapmamalının farkını bilmeyenleri ise ilkokul 1. sınıftan tekrara başlatmak lazım. Adam akıllı Türkçe dersi okutmak için. Arkadaşlar bu Ordu M.Ö. 209'da darbeyle kuruldu....
  • boşver şimdi / 9 Şubat 2010 03:22

    ..

    bence sayın ortaylı bunamış ne dediğini bilmiyor!!!
  • metin görgün / 9 Şubat 2010 00:54

    Katillere aşk..

    Maaş artışını beğenmemekten SADRAZAM asmak, kışladaki yemekleri bahane edip padişahtan kelle istemek, sırf asabilmek için bir gencin yaşını "tarafsız yargı" marifetiyle büyütüp asmak, darbeye zemin hazırlamak türlü entrikalar yapmak,suçsuz insanların evine silah koymayı tasarlama, güzel yurdum toprağına lav silahı,el bombası ekmek hocanın aşkının sebebi olsa gerek...Şiddetle kınıyorum...
  • Aslıhan Mete / 9 Şubat 2010 00:46

    Tarihçiysen...

    Bizim gibi tarihine,eserlerine özen göstermeyen milletler,o eserlerin tümünü kayıt altına almazlar.Müzelerimizden -özellikle Topkapı bodrumlarından- hırsızlık en çok darbe dönemlerinde olmuştur.Böyle kıymetli yerlere hoca gibi hubb-u cunta birinin müdürlük yapması ne acı....
  • murat uysal / 8 Şubat 2010 23:33

    asker millet mi?

    "Asker milletiz, o nedenle farklıyız." argümanı da, milletler tarihiyle ilgili az çok bilgisi olanları bile ikna edemez. Bir zamanlar herkes "asker millet"ti, daha doğrusu öyle olmak zorundaydı. "Asker"lik konusunda bizden iyiler de oldu, kötüler de... Hatta kimi zaman iyi olduk, kimi zaman kötü... Başkaları iyi olup biz kötü olunca da tüm mevzilerimizi kaybettik. Tabii, faktörlerden biridir bu, tüm tarihi açıklamaz. Savaşın ve fütuhatın bir ekonomik model olarak işlev gördüğü dönemlerde herkes "asker millet"ti yani. Eskinin başka "asker milletleri" bu avuntularını terk ederek dünya milletleri içinde etkin bir konum elde edebildiler. Bunu İlber Hoca bilmez mi?
  • arif dönmez / 8 Şubat 2010 19:06

    doğu

    ilber bey siz ya doğu'yu çekemiyorsunuz ya da barış yanlısı değillsiniz.doğudaki çocuklar hakkıyla kazanıyor.siz fakat sadece siz diğer batılı kardeşlerimiz değil sadece siz doğulu kardeşinizin başarısını çekemiyorsunuz
  • kastamonu 37 / 8 Şubat 2010 18:52

    bilmiyorsun!

    kastamonu için söylediğiniz sözleri sizi yüceltmemiş ufaltmıstır. siz osmanlı tarihinde, milli mücadele döneminde kastamonu'nun ne kadar sehit verdiğini ne kdar mücadele verdiğini bilmiyorsunuz sanırım! siz cocuğunun üstünden battaniyeyi alıp mermilerin üstüne örttüğünü bilmiyorsunuz!! GENÇ KIZLARI KOVALAYANLAR SİZİN KONFERANS VERDİGİNİZ İNSANLARDIR!!!
  • Ahmet Turgutlu / 8 Şubat 2010 17:07

    Gözlerime inanamadım

    Sayın Ortaylı'nın Türkiye'nin en iyi tarihçilerden bir olduğu tartışılmazdır.Kendisine büyük saygı duyar ,kitaplarını okurdum.Fakat geçen gün haberlerde gördüğüm İlber Ortaylı karşısında gerçekten de şok oldum.Ve büyük hayal kırıklığına uğradım sayın Ortaylı bu sözleri söylediyse kimler ne yapmasın?
  • Rüveyde Karamukoğlu / 8 Şubat 2010 16:45

    Size Yakışmıyor

    Sizin gibi bir tarihcinin değerli bir bilim adamının bu sözleri söylemesi ne kadar acı..Eğer bu eleştiriyi yapmadan önce Kastamonu Üniversitesini araştırmış olsaydınız bu kadar kolay bu sözleri sarf edemezdiniz..Üniversitemiz 2006 yılında hükümetin her ile bir üniversite kararı doğrultusunda kurulmuştur ama buaradaki eğitim fakültesi uzun yıllardır Gazi Üniversitesine bağlı olarak eğitim ordusuna binlerce nefer yetiştirmiştir.Kültür sadece İstanbul'da Ankara'da değildir.Türkiye sadece İstanbul hiç değildir Sayın Ortaylı.Amacınız hükümetin politikalarını eleştirmek olabilir fakat bunu yaparken şehrimizi(size göre dağ)kullanmanız bizleri çok üzmüştür.En kısa zamanda bu hatanızı telafi etmenizi bekliyoruz

  • ilker öztürk / 8 Şubat 2010 15:19

    doğru söylemiş

    ilber hocanın tüm söylediklerine katılıyorum.Hoca meselelere dışarıdan bakan tamamen objektif bir kişiliktir.Türk tarihini daha iyi bilen varsa çıksın konuşsun.. bedavadan eleştirip hocayı kınamak kolay.Türkiyenin en büyük sorunu da bu kafadaki klişe bilgi ve görgülerle gerekçesini bile ortaya koymadan kınamak ayıplamak..hocayı ayıplayanlara bir sorsak kendi gerekçelerini acaba ne diyecekler sadece bu günde yaşayan bugünün klişe mantığının ötesine geçememiş zihniyetler siz türk ve dünya tarihine mukayeseli olarak vakıfmısınız ki bilip bilmeden İlber hocaya sallıyosunuz....
  • Selim Börü / 8 Şubat 2010 14:26

    Kendini beğenmişlik

    Hoca koskoca sukutu hayal oldu.Osmanlı tarihini bilirim diyor ama onların milletleri nasıl idare ettiğini ve milliyetçilik de aşırılığın o milletleri nasıl yanlızlığa ittiğini hiç anlamamış. Ticaret yapan milletlerin asker milletleri herzaman mağlup ettiklerini de gözden kçırıyor.Atina Isparta yı yenmedimi. Almanlar her iki dünya savaşın dada yenilmedi mi. İttihat Terakki asker millet teraneleriyle her tarafta bizi mağlup etmedimi. Bunları damı göremiyorsun Hoca.
  • nurcan köseoğlu / 8 Şubat 2010 14:19

    dağa ünüversite açmak

    hocamızdan bu sözleri duymak bir kastamonu'lu olarak beni çok üzdü.kastamonu halkı kadar sıcak,sevecen,kültürüne bağlı bir il daha gösterin bana oraya yerleşeceğim...
  • Rasim Baskın / 8 Şubat 2010 14:06

    İlber Ortaylı'ya Yakışmıyor.

    Sayın İlber Ortaylı sizin gibi değerli yazar ve ilim adamına darbeyle ilgili sözler ne yazık ki yakışmıyor.İki de bir darbe yaparak siyasetin alanını sürekli daraltan askeri cuntanın, verdiği yanlı kararlarla siyasetin önünü tıkayan siyasetin gelişmesine izin vermeyen mahkemeleri, postal yalayıcılarını ne çabuk unuttunuz.

    Demokratik açılım siyasetin gelişmesinin bir sonucu değil midir.Size kalsa boş laflardır.Yazık sizin gibi ilim adamına biz cahiliz ama sizin gibileri eleştirmekten utanıyoruz.
  • Volkan Yılmaz / 8 Şubat 2010 13:51

    Üzücü..

    Bir bilim adamının YENİÇERİ KABADAYILIĞI özlemi içinde olması üzücü.Ortaylının böyle bir özlemi varsa Libyaya gitsin,Kaddafiye danışman olsun..
  • Haktan Bahadır / 8 Şubat 2010 13:46

    Kınıyorum

    Hocanın açıklamasını kınıyorum.Kendisine olan sempatimi alt üst etmiştir.ŞEFFAFLIK İSTEMEK,kışlalardaki yolsuzluklardan herkes kuşku duyarken , vergilerimin nerelere gittiğini bilmek istememin neresi "asker düşmanlığı"? sayın Ortaylı!!! Bundan sonra sizi daha temkinli izleyeceğim..
  • Nihat DEMİR / 8 Şubat 2010 13:13

    Emredersiniz komutanım afedersiniz Hocam

    Sayın hocam;
    Askerin siyasete müdahalesinin kaçınılmaz olmasıyla ilgili açıklamalarınızı teessürle okumuş bulunuyorum. Şahsınıza derin saygı duyan bir şahıs olarak sukut-u hayale uğradığımı belirtmek isterim. Siyasetçinin kendini geliştirmesiyle ilgili yorum yaparken bir profösörün ne kadar kendini geliştirmiş olduğunu da göstermiş oldunuz. Çok muazzam bir akademik kariyer insanı bu nıoktalara mı getiriyor? Benim gibi cahil bir insan için bile açıklamalarınız bir çok çelişki içerisinde. Bu millet ordusuna düşman olmaz. Ancak bu saygıyı istismar edip mutlak masumiyetle kendini korumak doğru mudur? Toplumun kalitesi siyasetçilerin de kalitesini doğrudan etkilemektedir. Ancak bir çok faktörün sonuçlarıyla oluşan bir sosyolojik durumun iki artı iki dört edermişçesine izahınızı (özür dileyerek) oldukça sığ bulduğumu belirtmek isterim. Ayrıca bir filozof edasıyle millete akıl verme ihtiyacı hissederken tavır olarak sinirle hareket etmenizi de anlamsız buluyorum. Tabii bütün bunlar şahsi düşüncelerimdir. Sadece kendimi bağlar. İlminiz nedeniyle saygılarımı sunarım.
    Uslüb-u beyan
    Aynıyle insan
  • Hakan Demir / 8 Şubat 2010 12:35

    Bilim Adamligi ve Ilber Ortayli

    eger bütün bunlari İlber Ortaylı bir konusmasinda dile getirebiliyorsa kusura bakmasín kendisine bilim adamligindan ziyade fasist diktatörlük yakisir. Bilim adamlari bu söylediklerine inanmaz cünkü. Ikinci bir ihtimalde sayin İlber Ortaylı’nında bu cikislari ile Türkiye'de disaridaki aga babalarina hizmet ettigi ihtimalidir. Bu durumda söylediklerinde bilimsellik aramak tabiki beyhudedir.
  • halil öztosun / 8 Şubat 2010 09:52

    dağa üniversite açmak

    Üniversiteye gelen öğrencilerin şehrin kültürüne etkisini söylüyorsanız haklısınız.Kültürümüzden faydalanmak istiyorsanız şehrimizi görmeye davet ediyorum.Kastamonu'da rakım 700.Daha ne yüksek dağlarda üniversite vardır.Mesela Tibette.Saygılarımla.
  • idris y. / 8 Şubat 2010 05:19

    yazık!

    bu talihsiz açıklamalar değerli hocamıza yakışmamış, aydın olarak bilinen insanların darbe savunucusu olması akıllara zarar bir hezeyandır yazıkkkk
  • ali uzun / 7 Şubat 2010 23:51

    Tarafsız İlber Hoca!

    Hocam bu açıklamaları yapmak için bu günü mü beklemiş.Halbuku bu güne kadar bu konularla ilgili bu tarz açıklamaları olmamıştı.ilber hocam, nabza göre şerbet vermeyi çok iyi biliyor,yer MHP nin siyaset okulu olursa açıklamalar tabi bu tarz olur.
  • Ahmet Çağrı ARSLAN / 7 Şubat 2010 21:54

    Diyecek söz bulamıyorum!

    Sayın İlber ORTAYLI ortaya son noktayı koymustur.Kimsenin söyleyemediğini söylemiştir.Gerçek bir bilim adamıdır!!
  • seref / 7 Şubat 2010 21:54

    olmadı

    aydın zannettiğim dağlara karlar yağdı.





Anket

Son zamanlarda belirgin olarak, belirli çevrelerce, Türk milletinin vasıflarını zedelemek amacıyla asker düşmanlığı pompalandığını düşünüyor musunuz?
  • Evet
  • Hayır