‘Filistinliler ihanetin bedelini ödüyor’

‘Filistinliler ihanetin bedelini ödüyor’

Galatasaray Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İlber Ortaylı, “Osmanlı’ya başkaldırıp ihanet eden Filistin, bugün bu ihanetini canıyla ve malıyla ödemektedir” dedi.


5 Mayıs 2004 19:08
font boyutu küçülsün büyüsün


Yolsuzluklara ve kötü yönetim mekanizmalarına karşın Türkiye’nin dünyayı fethetmeye devam ettiğini belirten Ortaylı, “Tüm dünya ülkeleri Türkler’in bu gelişmesinden rahatsızlık duyuyor. Sefil ve kötü olarak tanımlanan üniversitelerimizdeki kalite bile Avrupa’nın kat kat üstündedir” diye konuştu.
Konya Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Şehir Konferansları kapsamında, Fuar Kültür Merkezi’nde “Tarihi Misyonumuz ve Türkiye” konulu bir konferans veren Prof. Dr. Ortaylı, 6 yüzyıl boyunca 3 kıtaya hükmetmiş Osmanlı İmparatorluğu’nun Türkiye Cumhuriyeti’ne ve Türk milletine önemli bir misyon yüklediğini ifade etti.
       Geçmişte Osmanlı İmparatorluğu’nun fethettiği topraklarda bugün halen Osmanlı’nın izlerinin var olduğunu belirten Ortaylı, şöyle devam etti:
       “Zamanında Osmanlı’ya başkaldırıp ihanet eden Filistin, bugün bu ihanetini canıyla ve malıyla ödemektedir. Koskoca imparatorluk o dönem başta olan yöneticilerin basiretsizliği yüzünden sürekli küçülmüştür. Sosyal bilimlerde kaçınılmaz diye birşey yokken, Lübnan’ın ayrılması dönemin yöneticileri tarafından kaçınılmaz diye değerlendirilmiştir. Bugün maalesef Osmanlı İmparatorluğu’nun varisi olan Türkiye’nin diplomatları, üzerlerine yüklenen tarihi misyonu bilmiyorlar. Eğer Türk aydınları dünya tarihini bilmezse ülkeyi bir yere götüremez.”
      
“TÜRKİYE DÜNYAYI FETHEDİYOR”
       Ortaylı, dünyanın dört bir yanında yaşayan Türklerin fabrikalar ve okullar açtıklarını, Türk tıbbının her geçen yıl geliştiğini anlatarak, şunları söyledi:
       “Bugün bütün yolsuzluklara ve kötü yönetim mekanizmalarına rağmen Türkiye, dünyayı fethetmeye devam ediyor ve tüm dünya ülkeleri Türkler’in bu gelişmesinden rahatsızlık duyuyor. Sefil ve kötü olarak tanımlanan üniversitelerimizdeki kalite bile Avrupa’nın kat kat üstündedir.
       Türkiye’deki gibi gelişmiş üniversite ve gelişmiş ordu Avrupa’nın hiçbir ülkesinde yoktur. Askeri gücümüz tüm dünyayı düşündürmektedir. Bir yönden büyümeye ve gelişmeye eskiden Osmanlı’da olduğu gibi dünyayı fethetmeye devam ediyoruz. Köylümüz bile birçok dünya ülkesinin insanlarından daha aydındır.”








Bu haber 106,444 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (90)
  • berkant morgül / 28 Ekim 2013 16:00

    Ahmet CAKIR

    bakınız sayın ahmet çakır tarih terekkürden ibarettir bizim en zor en ihtiyaç duydugumuzda filistinliler araplar nerdeydi araplar bizi ingilizlere sattı filistinliler desende öyle kaldı ki..kendı topraklarını israillere açanda filistinliler değilmi ordakı masum olan cocuklara üzülüyorum ben yoksa yönetimine oranın büyüklerine değil biraz detaylı bakmak lazım olaya eşzamanlı sen suan rahatsın milli mücadeleyi görmedın görmedım bukadar rahat konusabiliyoruz ozamanın acılarıın yaşasan suan su yorumu yapmazdın
  • ismail cem / 24 Haziran 2012 23:29

    peki ya şuan

    aradan 8 yıl gectı pekı suan kı ordu gucumuz hala eskısı gıbı dusunduruyormu acaba diger ulkeleri
  • ferhat sekip / 1 Haziran 2012 13:06

    inglizler mi filistinliler mi?

    Doĝrusu hocamizin bu yazisina çok şaşirdim, sebebi , artik dünya`da araplar`in osmanli`ya baş kaldirmalari inglizlerin osmanli`yi parçalamak ve büyük bir islami impratorluĝu yok etmek poletikasindan kaynaklandiĝini sokaktaki cocuklar da biliyor.filistini yehudi`ye hibe etmek istedikleri zaman once osmanlidan koparan bu inglizler, aç sefil durumundaki filistinli leri tahrik edib kişkirtib sonra meyvelerini toplayan inglizler her zaman yaptiklarini yaptilar(( parçala yönet)) amma biz burda musluman kardeşliĝimize laf edib hala onlarin ekmeĝine yaĝ suruyoruz.ayriyeten yehudulerin toprak satin almalari onlari yülke sahibi etmez, şimdi yunanlilar Istanbul büyük adada yüzde doksan evlerini satin alirlarsa onlara oranin YUNANISTA ilan etmelerinin hakkini veriyormu?
  • Semra Ugur / 22 Nisan 2012 11:51

    Filisrin nerden kardesimiz oluyor.

    Sayin Ahmet Cakir ,

    Filistin nerden Türk´lerin kardesi oluyor anlamakta zorluk cekiyorum. ( Zengin Arap´lardan aldiginiz para karsiliginda Filistin´e kardeslik mi yapiyorsunuz.)

    Birakin Allah askina su radikal dinci akimi zihniyetini. Herkezin annesi, babasi ve kardesi belli. Filistin Türklerin kardesi degil ve olamaz da. Düne kadar Avrupa´da PKK yi desdekleyenler simdi dinci Türklerin kardesi. O ne güzel.
  • volkan ozturkmen / 15 Nisan 2012 14:25

    analiz

    obuzüyük türk tarihini en iyi sizinle anlıyor oğreniyoruz
  • Ahmet CAKIR / 4 Nisan 2012 00:15

    Kardeş Ülke Filistin

    Zamanında birçok yanlış yapmış olabilirler yinede bu onlara yapılan zulümleri hak ettikleri anlamına gelmez. Onlar bizim kardeşimiz bu gerçeği hiçbir şey değiştirmez. Orada o insanlar ölüyor. bizler buna seyirci kalamayız. Bu düşünceler vicdanımızın yok olmasına yol açar. Son olarak MEVLANA HAZRETLERİNİN söylediği gibi

    Sevgide güneş gibi ol,


    dostluk ve kardeşlikte
    akarsu gibi ol,


    hataları örtmede gece gibi ol,
    tevazuda toprak gibi ol,


    öfkede ölü gibi ol,
    her ne olursan ol,
    ya olduğun gibi görün,


    ya göründügün gibi ol. (HZ.MEVLANA)
  • mete ceylan / 4 Mart 2012 14:34

    haklı

    hiç bilenle bilmeyen bir olur mu? Ortaylının ne kadar haklı olduğunu açıklamasını yaptıktan 8 yıl sonra daha net görüyoruz.
  • mustafa aydoğan / 11 Şubat 2012 16:29

    Hocama katılıyorum ve ilave etmekistiyorum bazı gerçekleri.Osmanlıya başkaldıran tüm ülkelerin son 20 yıldır topraklarında kan dökülüyor.Yani açıkçası yüzleri gülmüyor.
  • kamilkaraca / 28 Ocak 2012 02:52

    gerçek

    hocama sonuna kadar katılıyorum biz daha halen o ihanetin bedelini günümüzdede ödemekteyiz o ihnetten sonra oraya bi devlet kuruldu nasıl bunları görmezden geliyosunuz şimdi biz bile oraya gidemiyoruzz daha 6 ay önce gemimizi basmadılar mı bunlar o ihanetin bedelleri biz daha halen o bedeli ödemekteyizz
  • ünal uğurlu / 23 Ocak 2012 00:37

    gercekler

    tarihi olmayan milletler tarih yazıyor, filmler yapıyor dünyaya kendilerini kabul ettiriyorlar, böylesi bir tarihe sahip bizler maalesef kendimizden korkuyoruz hocam malzeme var helvayı yapacak usta yok. Sanırm usta sizlersiniz .bizi bize getirecek tarih yazılmış lütfen aktaralım.hiç değilse aktaralım şu gençliğimize. Bize bizden başkası yalan biz bizi bulalım önce
    t eşekkür ederim size şimdiden
  • Resoman Sotoman / 21 Ocak 2012 21:54

    Filistin'den bize ne!

    Filistinliler kendi dertleri ile uğraşacak, bizde kendi derdimizle. Her ulus kendi ulusal çıkarlarını korumakla mükelleftir. Filistin de menfaatimiz varsa uğraşalım yoksa, bırakalım kendi dedrtleri ile uğraşsınlar. Filistin'i br ikon yapmak gereksizdir. Bu işi kendileri yapsınlar.

    Unutmayalım ki, Ermeni ASALA terör örgütü 1976 yılında Beyrut'da ki toplantıdaTürk Diplomatlara eylem kararını açıklarken, hemen yanı başında Filistin Kurtuluş Örgütü (FKÖ) vardı. Herhalde onca Türk Diplomatı şehit düştüğünde de çok mutlu olmuşlardır.

    Filistin'de olanlar beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Benim kendi vatanım'ın menfaatleri neyi gerektiriyorsa onun yapılması gerekir.
  • Eyüp Ensdar.. / 26 Kasım 2011 13:35

    SİZ FİLİSTİNLİ YERİNDE OLSAYDIN NE YAPACAKTIN

    Osmanlı da iktitidara kanla gelen zalim İttihatçıların zulmü karşısında ne yapılacaktı Allahaşkına.İsyan edilen Osmanlı göreceli bir kavram hangi Osmanlı.Hadi fatihi yavuzu kanuniyi gectik, Abdulhamid'in Osmanlısı mı...
    Sultan Abdulhamiti hapis gibi gözaltında tutan,kurdukları meclisi mebusanda uzatılan Kuran-ı Kerim'e "inanmadığım şeye üzerine niye yemin edim ki " diyen meclis başkanının yol actığı faciaları görmeyip niye Osmanlıya ihanet etti diyorsunuz.Suriye tarafında yaşananlara şahit olan ehl-i insaf Osmanlı paşası" savaşın ilk yıllarında arap halkı bize çok tevccüh gosterdi ama devlet oyle insanları gondermiş ki bölgeye insanların elinden cocuguna verecek yiyecekleri bile zorla elinden alan, bir tarafta aclık ceken halkın yanında luks ve debdebeli yaşayan ve arap halkına hayvandan aşagıya muamele eden ittihatcı subaylar karsısında halk inim inim inlerken bunlar gıtsınde kim gelirse geldin diye dua etmeye başladılar..bu anlattılarım yınde de Filistinde savaşın seyrini degıstıren bir isyanın oldugunuda gostermez.asıl filistin cephesinde yahudi kokenlilerin kurdukları komıteyle ingilize calışan casusluk teskilatının asıl ihaneti vardır..artık su ezberi bırakalım.akıllı insan mevcut durumu kınamaktan öte her temayulun sebebini ogrenmeli.Yoksa ilahi dustur" iyilik iyilik getirir, kötülük ise kötülükten öte bir şey getirmez"..vesselam
  • burak / 5 Kasım 2011 13:27

    sayın hocam fılıstın bızım kardesımızdır ancak ısraılınde hakkını yememek lazım sonucta para verıp toprak alıyorlar ve topragını ıstıyorlar ben acıkcasıı fılıstendekı kardeslerımızın dedelerın yaptgı hata zamanında yazınızdakı dedgınız gıbı osmanlıya baskaldrıpp ısyan etmelerı
  • isaac / 25 Ağustos 2011 18:33

    Filistin

    Zamanında Filistin Osmanlının 36bin askerini hain pusuya düşürüp katlettiğinde, Zamanın evliyalarından biri kanla duvara "Ey filistin halkı, Osmanlıya yanlış yaptınız. bu kanı ödeyeceksiniz. ama şimdi değil " yazmıştır. vede hala bu kanı ödüyor torunları
  • osman osmancık / 7 Ağustos 2011 05:11

    bırakın artık...

    sene 2012 olmuş. dünyanın gidişatı belli. hala cihan hakimiyetinden bahsedenler var. bi kendinize gelin yaa. önce kendimize bi hakim olalım. bırakın cihan hakimiyetini...
  • enes aktaş / 23 Temmuz 2011 14:45

    --

    Osmanlı himayesi yerine ingilizleri tercih eden filistinliler acı içindeler yazık atalarına ne kadar küfür etseler azdır.
  • salih ÜNVERMİŞ / 20 Mayıs 2011 12:40

    Hocam yurtdışında bir çok üniversitede dersler vermiş ve oradaki sistemide yetişen öğrenci profilinide en iyi bilenlerdendir.Kendisinde habertürkteki porogramını murat bardakçı ile beraber kurduğu kontağı osmanlı musikiside var buda artı katmış emeğinize sağlık ihanet tabiki kötü rüzgar eken fırtına biçer diye bir ata sözü var hepsi de çok mantıklı sözlerdir.Son dönemdede arap hayranlığı başlamıştır bizde artık ezanlar bile arab usulünce okunmaya başlanmıştır ki benim kulağıma bu usul yıllarca duyduğum türk usulu okuma ezanın hiç bir zaman tutamayacaktır genç müezinller bizim usulumuza devam edin Hocama saygılar.
  • şakir gök / 9 Ocak 2011 16:13

    memnuniyet

    hocam sizi dinlerken tarihi yeniden ögreniyorum haber türkteki programları kaçırmamaya özen gösteriyorum en büyük hızmet vatandaşı bilgilendirmektir
  • hasan aydın / 26 Kasım 2010 21:11

    gerçek

    hocam sizin gibi deyerli bilim adamları neden tarihi tum gercekleriyle anlatmıyor.bir kısım ateyist kafalarında bir ataturk yaratmışlar,ve durmadan ataturkun kanunu diyorlar.hocam gerçek ataturk bu degildi.ve sultan vahdettin 3 tane oglunu şehid vermiştir bu vatanın kurtulması icin ve bunun gibi nice gerçekler.lutfen ders kittaplarını duzeltmek için çaba gösterin
  • Barbaros Öztürk / 22 Kasım 2010 16:16

    Türk

    İlber hoca her zamanki gibi haklı. Hoca'nın yazısı için "rüyada, uçuyor" gibi yorum yapanlar olmuş... İlber ORTAYLI'nın kim olduğunu tarih ile ilgilenen insanlar bilir, eğer bugünü ve geleceği okumak için geçmiş araçsa, o aracı en iyi kullanacak olanlardan birisi de İlber ORTAYLI'dır. Tahsili, hocanın tahsilinin çeyreği bile etmeyecek çakma alimler lütfen böyle insanlara laf etmesinler. Türk düşmanı araplara laf gelince canları yanan pasaport vatandaşları ise defolup gitmeliler, yeter artık bu milletin sizleri beslediği. Türk ırkının elini kana bulamadan defolup gidin!
  • hasan durnaz / 31 Ekim 2010 01:50

    filistin

    Hocamıza katılıyorum müslüman müslümanı öldürü mü ?
  • cgty ışıklar / 2 Ekim 2010 21:46

    dediğiniz gibi hocam

    hocam "türkler dünyayı fedhediyor" cümlesine kesinlikle katılıyorum ben henüz 8. sınıfa gidiyorum ama herşeyin farkındayım herşeyin farkında olmamın sebebi ise herşeyi sonuna kadar araştırmam!bu cümle çok egoist bir cümle olabilir ama araştırmama bakılırsa dünyadaki son istatisliklere göre işsizlik oranı türkiyede düşmüş ingiltere;amerika,fransada ise işsizlik oranı artmıştır bunun dışında artık birçok ülkede türk okulları açılmıştır ve sabah okula gelnce öğrenciler istiklal marşını okuyup üstüne hocalarıyla birlikte gençliğe hitabeyi tekrarlayarak derse giriyorlar.Yani hocam sizin bu yorumlarınıza katılıyorum ama filistinle ilgili yorumunuza katılmıyorum çünkü başka arrkadaşlarımızın dediği gibi şimdiki filistinlilerin günahı yok dedelerinin suçu var ama bu sizin yorumunuz ve bize sizin yorumunuza saygı göstermek kalır inşallah türkiye için en iyisi olma dileğiyle
  • milli mücahide / 7 Temmuz 2010 10:19

    saçmalık..

    sayın ortaylı sizi severim görüşlerinizin çoğuna katılırım..ama bu bana göre tam bir saçmalık..bir millet katledilirken seyredip oh iyi oldu siz bunu hakettiniz demek türklere yakışmaz..madem böyle bşr durum var şu ana kadar herkese cezasını veren osmanlının torunları filistine gerekeni yapsaydı ihanet (!) bedeli olarak..bir yahudilerin fosfor bombalarıyla bebekleri katletmelerini izleyip bu sizin cezanız demek yerine..
  • malik doğru / 10 Şubat 2010 09:08

    halamı rüyadayız

    sayın hocam sizin gibi türkiyenin önde gelen bir aydınıda hala olaylara bu kadar yabancı bakıyorsa ölmüşüzde ağlayanımız yok demektir.
    halamı bir türk dünyaya bedel sloganıyla olayları değerlendiriyoruz dünya bu kadar gelişiyorken halada konumumuzdan memnun kalan aydınları görmek ve buna sevinmek safdillik değilde nedir hocam rüyadan uyanın artık sadece avrupa karşısındaki konumumuza bakın bu bile sizin rüyadan uyanmamnıza yardım eder halamı osmanlının mirasını yemeğe devam ediyoruz onun başarılayla övünüyoruz başarısız toplumların en belirgin özellikleri sürekli geçmişleriyle övünmeleri ve ortaya bir şey koymamları toplumsal bir başarı istiyorsak önce şu anlamsız ve gereksiz rüyadan uyanalım sonra ne yapacağımıza oturup karar verelim....
  • Aytaç Ünal / 10 Şubat 2010 02:14

    Ölümsüz TÜRKİYENİN ölümsüz kahramanları

    Hocam ünlü bir tarihçi olarak sizde bilirsiniz medeniyetin doğuşu Türklerdendir ve bu medeniyet diğer ırklara biz Türklerden geçmiştir. Bize hainlik de bulunan ırk hangi ırk olursa olsun zulüm e uğradığında Türkleri hep yanlarında bulacaklardır. Bu da biz Türkleri asaletinden kaynaklanmaktadır. Bu durumdan hiç bir zaman zarar etmedik etmeyiz de. Sizden istediğim ben sağ ve sol karışımı bir düşünceye sahibim sizin ordu konusunda ki düşüncenizi destekliyorum "Her TÜRK asker doğar" bunu sizin kadar bende biliyorum. Bu ülkenin güçlenmesi demek ordunu kusursuz ve teknolojinin sonsuz olmasıyla mümkündür demeyelim kaçınılmazdır diyelim. Bu konuda ki durumun gerçekleşmesi siz aydınların elindedir. Bu konuda karşınıza çıkan tüm engellerde biz TÜRK gençliği MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 'ün Gençliğe hitabesinde ki yasaya güvenerek hep yanınızda olacağız. Saygılarımla...
    Aytaç Ünal Malatya
    "keskin_aytac@hotmail.com"
  • ali dündar / 7 Şubat 2010 15:48

    ittihat ve terakki

    ittihad ve terakki partisinin osmanlı topraklarında yaptığı ırkçı politikalrın doğal bir sonucu bu.
  • Bilal Turan / 29 Aralık 2009 17:28

    Hocam öyle yazılarınız var ki gerçekten insanın içini ferahlatıcı türden.
  • burak coşgun / 28 Aralık 2009 02:01

    yok artık

    filistinli arapların bağımsız bir devlet kurmak istemeleri ihanet değildir bence. ve üniversiteler konusunda da çok uçmuş hoca
  • melike / 12 Eylül 2009 21:53

    sayın emre karaaaytaç

    bu kadarda iyimser olmamalısınız bence osmanlıyı odurumda sırtından vuran filistinlilerde ıraklılarda ve daha niceleri cezasın çekecek ve çekmelidirde hocama aynen katılıyorum
  • huzur aşğın / 31 Ağustos 2009 17:41

    osmanlı tarihi

    hocam sizi tanımak beni tarih bilincine veöğrenmeye daha çok teşvik etti.sizinle tanışmak çok istiyorm eğer tanışma fırsatı verirseniz sizin iznde giden bu öğrenciyi çok sevindirir.hocam neden günümüzde osmanlı tartışılıyor?okulda öğrendiğimiz bilgiler ne kadar doğru?
  • Adil Nuşirevan / 30 Ağustos 2009 17:50

    Dikkat!!!

    Şöyle desek daha uygun olabilir:dedelerinin yaptığı hataların bedelini Filistinli torunları ödüyorlar.
  • Bilge / 13 Ağustos 2009 18:07

    Hep Türkiye

    Hocam öncelikle yorumunuz için şunu belirtmek isterim ki sonuna kadar haklısınız. Tarih acımasızdır ve Filistin ve diğerleri bizi vaktinde nasıl yüzüstü bırakıp gittiyse şu an bizim o dönemlerdeki durumumuza düştüler ki her şeye rağmen Filistin'in arkasında duran yine biz olduk. Hocam sormak istediğim soru şu yapılan her haksızlık ve ihanetin karşısında Türkiye neden affeden daha doğrusu affetmesi gereken olarak gösterilmekte.
  • Hacı Yumuşakdiken / 30 Temmuz 2009 20:57

    Birkaç Mülahazam

    Sayın İlber Ortaylı,
    Filistin meselesine böylesine kayıtsız yaklaşmanız kalbimin en deruni noktasına hançer gibi saplandı.Size tarih Profesörü olarak değil normal bir insan duygusuyla cevaplandırmanızı temenni ettiğim bir soru yönelteceğim.Geçmişte yaşanan ve anımsanmak istenmeyen kötü olayların faturasını gelecekteki insanlar ve bilhassa masum çocuklar öder mi?Bu ilahi adalete sığar mı?Lütfen, bari siz böyle şeyler söylemeyin.
  • YUNUS KARACA / 1 Temmuz 2009 13:07

    HAL-İ HATIR

    HOCAM BEN NİĞDELİYİM SİZİNLE TANIŞMAK İSTİYORUM.BEN DE SİZLER VE SİZİN YOLUNUZDA GİDEN AĞABELERİM GİBİ TARİHİ ÇOK SEVİYORUM.RABBİM YOLUMUZU CİHAN HAKİMİYETİNİ TAMAMLAMAK İÇİN AÇIK EYLESİN SELAMETLE
  • hüseyin kaya / 14 Haziran 2009 17:48

    artık anlat hocam

    biz bu ülkenin geleceğini yönetecek gençler arap yarım adasındaki yaşananlar sanıyormusunuzki yeni başladı öylesinesıradan bir arap israil olayı değildir bu haçlı seferlerinin ne ilki nede sonuncusu olacaktır dünyanın sonu gelene kadar bu toprakları bölmek için uğraşaçaklar krallıklar değişir papalar değişir fakat ideolijeri değişmez ve değişmiyeçek yer yüzeyinde iki çeşit insan vardır bir türk olanlar birde türk olmak isteyenler
  • Ali İhsan KAYA / 14 Nisan 2009 16:29

    TEŞEKKÜRLER HOCAM

    Sayın hocam milletimizi özellikle gençlerimizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ediyorum.Gençlerimizin sizin bilgilerinize çok ihtiyacı var.Bu bilgilendirmelerinizin devamını diliyorum.
  • mustafa arabacı / 9 Nisan 2009 16:00

    lütfen araştıralım diyen arkadaşıma

    peki sna şunu diyecem tarih üzerinde araştırma yaparım ve okurumda peki ozaman ölen osmanlı evlatlarının sucu neydi arablar para karşılığında topraklarını satıyorlardı sultan abdulhamit han yahudilere gitmesin topraklar diyerekden kendi parasıyla arabların topraklarını alıyordu arabalar bu gune kadar turkleri musluban bile kabul etmiyorlardı mısır filisitin olayında turkiyede karışmak istediğinde mısır arab olmayan arabların işine karışamaz diyordu şimdi ne olduda bize verdiler butun dosyaları dostum birazda sen arastır
  • Gökhan Yüksel / 8 Nisan 2009 01:02

    ihanet eden cezasını mutlak görür

  • murat / 31 Mart 2009 01:07

    Sayın Alev Hanım

    Sizin bu yorumuzdan konuya duygusal yaklaştığınızı rahatlıkla söylüyorum. bu tutumuzu da haklı buluyorum. sonuçta kim olursa olsun orada zulm gören insandır. bu ayıptır. ama bu yazıda olaya biraz tarafsız bir gözle incelemek gerekir. filistin körükörüne bağımsızlığı elde etmek için Osmanlı imparatorluguna ihanet etmiştir. bunun için her yola başvurmustur ve şunun da farkına varamamıştır. bugun bize osmanlıyı yıkmak için yardım eden güç yarın da bizi yıkmak için çıkarı gereği başka ülkelere yardım etmeyecek mi?
    teşekkürler
  • zeynep yılmaz / 22 Mart 2009 00:42

    harikasın hocam

    süpersiniz hocam size hayırlı cok uzun ömürler diliyorum osmanlıda hayat adlı kitabınızı ibretle okuyorum
    ne yazıktırki küçükken bize öğretilmeye calışılan,ve benimse hiçbirzaman anlamdıgım oooo saçmalıkların doğru olmadıgını öğrenmek ama neden bu hiç anlamadım .ama atalarımın bukadar mukaddes oldugunu öğrenmek hamd sebebidir
  • erdi yaktemur / 17 Mart 2009 20:42

    filistin

    peki hocam bu filistin davasında türkiyeye üstlendirilen bu gayri ihtiyadi bir görev doğrumudur ve bu gün gazzeye sıkışmış bir filistini kurtarma görevi neden türkiye üzerin den yapılıyor ...
  • büşra_boun / 22 Şubat 2009 15:20

    Tarih şuuru

    Hocamın değindiği nokta şudur bence: tarihte yapılan yanlışlar er ya da geç başımıza bir bela olarak gelir. Burda hocamın filistindeki zulme hak verdiğini cıkarmak haksızlık insafsızlık olur. Araplar bize ihanet etmişmidir, bu tartışılır. Elbette ki kandırılmışlardır fakat şöyle de bir anekdot vardır. Arap emiri ölümüne yakın dışarıdan gelen mehter seslerini duyunca hizmetlisine der ki, aç pencereleri de öleceksem bu vicdan azabında öleyim...
    İhanet vardır ya da yoktur bu da muammadır fakat cahillik vardır bu kesindir, nerden anlıyorsun derseniz bakınız arapların şimdiki haline. Zengin arap şeyhlerine demiyorum halka diyorum. Bir zamanlar Osmanlıyı kendi devletlerini kurma hayaliyle geri tepen bu halk şimdi hala Avrupa kodomanlarının boyunduğunda.
  • bekir dinç / 20 Şubat 2009 14:41

    ihanet

    biz onları ihanet nedeniyle affettik diyelim.acaba filistinliler ve araplar farkındamı? yada tartşıp düşünüyorlar mı?biz hançerlenmenin bedelini ödedik.ya onlar ihanetin bedelini ödedilermi?
  • Emre Karaaytaç / 18 Şubat 2009 13:53

    Olmaz

    Her ne olursa olsun oradaki müslüman kardeşlerimizin acı çekmesi bizim hoşumuza giden birşey değil. Üstelik, böyle düşünmek yerine neden ihanet ettirdiğimizi düşünmeli, çuvaldızı kendimize batırmalıyız.

    Bedelini ödemeleri gibi bir söz doğru değil.
  • şaziye / 13 Şubat 2009 17:01

    ihanet??

    filistin bize asla ihanet etmez ihanet eden insandır çünkü nisyandadır. ihanet eden toprak olamaz toprak kendine değe emek vereni hisseder korur kollar bundanki bir filistinli kadeşlerimiz bunca yıldır topraklarında var olmaya devam ediyor nisyan nedametle yıkandı çünkü filistin topraklarında.
  • Celalettin İrfan Kuru / 8 Şubat 2009 04:14

    Hissiyat Dolu

    Hucamızın ifade ettiklerinin daha çok hissi olduğunu, bu hislere kısmen katılmakla birlikte çok da ilmi olmadıklarını belirtmek istiyorum.
  • fatih sultan / 5 Şubat 2009 21:34

    teşekkür

    hocam çok harika eserleriniz var.Hemen hemen hepsini okudum bir zevkle Sizin gibi tarihçileri allah başımızdan eksik etmesin.
  • Gurbettçi / 3 Şubat 2009 22:33

    Hocama Katılıyorum

    Arkadaşlar hemen hemen tüm yorumları okumaya çalıştım. Ve Hocamızın ne kadar haklı olduğunu Avrupaya geldikten sonra kendi gözlerimle gördüm. Burada eğitimci olarak çalışmaktayım ve ülkemizdeki eğitimle uzaktan yakından alakası yok bence çok kötü öğrenciler sadece robotlaştırılıp belirli kurallar dahilinde sistematik olarak hayatlarını sürdürmeleri isteniyor. Gerçketen da teknolji olarak yaşam tarzı olarak şu an ki avrupadan üstünüz fakat gerçekleri görmemiz engelleniyor ülkemizde diye düşünüyorum. Bizim ülkemizde olan tek eksik şey insanlarımızın birbirine saygı göstermemesi eğer ülkemin insanları birbirine saygılı olsalar trafikte , otobüs kuyruklarında, hastaanelerde ne bileyim her yerde işte... O zaman siz görün ülkemizi ne AB diye yırtınırız nede nerden borç para alacağız diye koştururuz.
    Filistin konusunda da Hocama sonuna kadar destek
  • Alev / 19 Ocak 2009 12:13

    lütfen araştıralım

    Arkadaşlar (şu an filistin'in başına gelenleri haklı bulanlar) lütfen mantıklı olun hangi zihniyet küçücük çocukların öldürülmesini haklı kılabilir ki. Lütfen kendinizi o masum insanların yerine koyun.Ben koyu bir osmanlı ve Türkiye seveniyim ama eğer Filistin osmanlı devletine ihanet etmişse bile bundan bugünkü Filistinlileri sorumlu tutmamız doğru olmaz. Bence bunu Osmanlı devleti de istemezdi. Ayrıca bunun doğruluğunun ispatı için de yazılı belgeye ihtiyaç vardır.
  • levent baştuğ / 16 Ocak 2009 00:29

    biz orda onlar için savaştık

    herkezin bildiği gibi bahsedilen olaylar (israil filistin çatışması) 1. dünya savaşında açılan suriye-filistin ve kanal harekatı cephesiyle ilgili bir konudur.bu cephe osmanlı-alman işbirliği ile açılmıştır.amacı süveyş kanalını ve mısırı ele geçirmek ve ingilterenin en önemli sömürgesi olan hindistanla bağlantısını kesmek avustraly ve yeni zelandadan askeri ve ekonomik yardım alan ingilterenin durumunu felce uğratmaktır.bizim tartış tığmız konuya gelince bu tamamen o dönemde ve o cephede arapların bizi arkamızdan burmasıdır.ingilizler lawrence aracılığıyla arapları osmanlı devletine karşı kışkırtarak bu cephede osmanlıların büyük yenilgiler almalarına neden olmuşlardır.güneyde arapların yaşadıkları bölgelerin siyasal haritası bu sırada ingilizler tarafından hazırlanmıştır arapların ingiliz sömürgeciliğinin oyununa gelip osmanlıları arkadan vurmaları sonucu bugünkü ortadoğu toblosunu ortaya çıkarmıştır.o dönem bağısızlık diye kandırılan filistinliler şimdi yaptıklarının bedelini ödemektedirler bunu söylemek yanlış değildir.çünkü bu gerçek gün gibi ortadadır.bizler orada onlar için savaştık ama onlar yanımızda yoktu...
  • öner çelik / 10 Ocak 2009 15:34

    lutfen

    hocm sızın gıbı tarıh bılıncıyle dolu bırı olmayı arzu eden gazıantep tarıh öğrencısıyım ünıversıtemıze buyurup bı konferans dahı olsa bızı aydılatır mısınız SAYGILARIMLA......
  • Muhammet Çetin / 8 Ocak 2009 15:37

    sizce bu Kan davası zihniyti değilmi?

    Babalarının dedelerinin yapmış olduğu ihanetin bedelini torunları kanıylamı ödemesi gerekiyor..
    EVET BİZİ SIRTIMIZDAN BIÇAKLADILAR..
    Ama dedelerinin günahını yüklemeyelim onlara Yazıktır...
  • soner dede / 8 Ocak 2009 10:58

    biraz insaf

    hocami ilgi ile takip ediyorum.fakat orada yasananlar ne arap türk nede yahudi müslüman çekismesi gibi tarihimiz ihanetlerle dolu onlari ALLAH a havale ediyoruz.arkadaslar filistinde canlar gidiyor oyunun ne oldugunu bilmeyen çocuklar ölüyor.kendi çocugunuz o durumda olsa ne yapardiniz.
  • muharrem yağlı / 7 Ocak 2009 23:56

    ibrahim kardeş

    ibrahim kardeş dönemin osmanlı padişahı bu başkaldırışa ara ara destek verdigi ortaya konulmuştu biz tarih boyunca en çok devlet kurmuş bir milletiz. bir tane daha kurmamız daha öncekilere ihanet yapmamız anlamına gelmez. sadece osmanlı başkenti padişahı başka bir milletin gözetiminde ve himayesindeyken o devlet nasıl ayaklanıp bir olup ülkesinden yabancıları çıkartabilirdiki biz gittigimiz yerlere genellikle barışı huzuru getirdik ama araplar kendi devletlerini kurdular ama onlarda şuanki durum onu gösteriyor liderlik yapacak ruh diyelim. şimdik gine araplar bize ihtiyaçları var. Türkiye barıştan yana tavır takında tarih boyunca girdikleri yerlerde her millete kendilerine saygı gösterildigi taktirde huzur getirmiştir. sadece başka milletler türkiye güçlü görmek istemiyorlar çünkü türkiye eger Atatürk'ün istedigi gibi dogudaki türk baylarına sahip çıkarsa çıkmıyor demiyoruz . ama daha iyi politikalar daha yapıcı politikalar olursa türkiyenin önünde kimse duramaz. Türki Birliği isteyenlerden de biriyim. Her müslümana zarar geldigi gibi her Türk kökenli birine zulüm gelince için çok tuhal oluyor. bunu her insanımız hissediyordur. çünkü Türkleri sevmeyen çok ama bizi arayanlarda çok. FKÖ nün en büyük başı olan rahmetli Yaser Arafat'ın hiç yabana atılmayacak bir sözü vardır; ''Türklere yaptığımız ihanetin bedelini en ağır şekilde ödüyoruz '' bu bence herşeyi açıklar ..
  • ersan özer / 7 Ocak 2009 19:35

    filistin

    hocam resmen sallamışsınız, üniversitelerimizin avrupanın kat kat üstünde olduğunu bu memlekette üniversite okumuş görmüş kimse iddia edemez
    ayrıca tarihte birileri boyundurukları altında oldukları diğer milletlere başkaldırmasaydı imparatorluklar yıkılır mıydı
    milliyetçilik diye birşey çıktı ortaya,
    bence yukarıda yazılanlar ilber hoca tarafından söylenmemiştir, böyle saçmalık olur mu hiç?
  • ali / 7 Ocak 2009 12:16

    osmanlı

    arkadaşım osmanlı devleti güçlü olsa idi, kapsadığı tüm uluslar onu desteklese idi atatürke ihtiyaç kalmazdı zaten. biz bağımsızlığımızı bölücülük yaparak değil elimizde olanları kurtararak kazandık.
  • Emir Canpolat / 2 Ocak 2009 22:18

    alttakine cevap:hadi canım sende

    Bence de Fahrettin Paşayı asla unutmayın. İlber Hocaya sonsuz teşekkürlerimi sunarım.... Araplar Osmanlı'ya ihanet etmiştir. Lakin Türkler Araplara ihanet etmemiştir. Çünkü Türkler Arapları her zaman birer din kardeşi olarak görmüşlerdir. Bir diğer konu da Osmanlın emperyalist olduğudur; Arkadaşlarım Osmanlının fetih politikası vardır ama sömürgeci bir politikası yoktur. Çünkü Osmanlı fethettiği yerlerde büyük yatırımlar yapmıştır (örnek hanlar, hamamlar, kervansaraylar...) bu yüzden Osmanlıya emperyalist demek büyük bir hata olur. Tekrar konumuza dönelim; Araplar İngilizleri hiç mi tanımamış? İngilizlerin bu denli dönek(sözünde durmayan) olduklarını hiç mi bilmemişler? Bize ihanet eden Araplara İngilizler ihanet etmiştirler. Arap Milleti günümüzde de Özgür(tam bağımsız) değildir. Sömürülmüş çürümüş bir üzümden farkı yoktur. Şöyle bir durum da söz konusu Araplar İngilizlerin değil de biz Türklerin yanında olsalardı şu an içinde bulundukları durumdan çok daha iyi bir durumda olacakları kesindi...

    Şu an Arapları savunanlar ya Arap Milliyetçisidir ya da Türklüğünü kaybetmiştir. Filistin için Beyazıtta bilmem nerede yürüyorlar iddiaya varım bu insanlar geçmişini bilmeyen kişilerdir. Ve yine iddiaya varım bu insanlar Türk olduğunuda bilmeyen kişilerdir.
  • samet kayalak / 25 Aralık 2008 16:02

    s

    hocam gerçekten çok güzel bir yere değindiniz gerçekten tarih boyunca bizi satanlar şimdi cezalarını çekiyorlar
  • Gökhan Yüksel / 20 Aralık 2008 22:21

    Mustafa KEMAL Osmanlıya baş kaldırmadı

    o yıllarda osmanlıyı bugün olduğu gibi içten karıştırdılar buda Osmanlı İmparatorluğunun çöküşü oldu Osmanlının birçok kenti işgal altında idi Mustafa Kemal bugünde olduğu gibi bir biten milletin kurtarıcısı Türkiye Cumhuriyetini kurdu arkadaşlar tarihi lütfen doğru kitaplardan okuyalım aklımızı başımıza alıp vatanımıza milletimize sahip çıkalım damarlarınızdaki asil kanı daima müdafa edelim Türk Milleti Muhtedir'dir.
  • ibrahim kenar / 9 Aralık 2008 18:21

    Biz ne yaptik

    Hocam her zaman guzel tespitlerde bulunuyor, fakat eklemek gerekirki Ataturkte osmanliya baskaldirmadimi? turkiye cumhuriyeti nasil kuruldu acaba, Buyuk bir osmanli imparatorlugu icindeki her millet kendi devletlerine ayrildi, bundan dogali olamazdi zaten.Heleki yönetim basiretsiz ise sonuc kacinilmaz olmustur.Araplar bizi satti deniyor surekli.Iyide biz bagimsizlik savasi verirken hakliyizda adamlar kendi devletlerini kurmak icin bagimsizlik savasi vermeleri neden ihanet oluyor ben bunu cözebilmis degilim.Kalkipta imparatorlugu neden savunmadilar demek cok yanlis.Ataturk ve kurmaylari savundumuki? Bizde kendi devletimizi kurduk.
    Durum cok net aslinda, Yeterki biraz empati yapalim.
    Saygilarimla.
  • Gökhan Yüksel / 6 Aralık 2008 18:59

    ileti

    Yılmaz Görcü arkadaşın yorumuna karşılık olarak şunu belirtmek isterim o zaman ingiliz sömürgesindeki bedevi gurubu idi fakat istisna lar kaideyi bozmuyor Örneğin Sudan lı zenci Musayı tarihten biliriz ne hizmetler vermiştir vatanımıza
  • Gökhan YÜKSEL / 6 Aralık 2008 18:52

    AŞIĞIM VATANIMA BAYRAĞIMA MİLLETİME

    Hocam vatanıma milletime bayrağıma aşığım ve siz büyüklerimizin bizi aydınlatmanızdan muktedirim
    Türklüğü Osmanlıyı bu kadar iyi anlatmanız bizleri gururlandırıyor çok çok çalışmaya sevkediyor sizlere rabbim uzun ömürler versin sizi biz sevenlere bağışlasın

  • Yılmaz Gölcü / 25 Kasım 2008 15:08

    Ulus olmak kolay değil.

    Lütfen Medine savunmasının büyük kahraman komutanı Fahrettin Paşa ve emrindeki kahramanlarının hikayesini mutlaka okuyun.
    Mondros mütarekesi imzalanmış Osmanlı orduları silah bırakmıştır.Fahrettin Paşa yaklaşık 72 gün İngilizler ve arap isyancılarına karşı Medine şehrini ve peygamber kabrini her türlü imkansızlığa rağmen destansı bir şekilde savunmuştur.Hikayenin sonuda maalesefki trajiktir.
    Bağımsızlık ve altın peşinde koşan o dönemdeki bir takım araplar Türk askerini arkadan vurmuştur bu arapların tarihlerinde yaptıkları en büyük hatadır.Bu hatanın bedelini günümüzde filistinde Irakta ve diğer bölgelerde yaşayan torunları hala çekmektedir.Çanakkele elbetteki büyük bir destandır ama lütfen hicaz ,yemen,musul, kutülamare ve kanal harekatlarındaki mehmetçiğin kahramanlıklarınıda okuyun.Araplar sınırlarını batılı emperyalistlere cetvelle çizdirdiler Türk milleti ise sınırlarını bağımsızlık uğrunda verdiği şehitlerinin kanıyla çizdi.
  • hadi gürün / 24 Kasım 2008 10:30

    kayb etme korkusu

    hocam sana allah uzun ömürler versin inşaallah kendin gibi nice talebeler yetiştirirsin dünyada sadece yemek içmek ve ......mak için yaşanmaz başka şeylerde vardır bunları senin o güzel yüzün ve sözlerinden öğrendik
  • doğan aslan / 14 Kasım 2008 14:38

    yine de

    sayın hocam sözlerinizde son derece haklısınıız ama
    yine de onlar bize ihanet etmiş olsalar bile bizim onların bu zülm altında inlemerini reva göremeyiz. tarihten ders almalıyız ama bu kadar eziyet altında inim inim
    inleyenlere de bu şekilde vurdum duymaz
    davranılmaması gerektiği kanaatindiyim
  • merve kapakçı / 10 Kasım 2008 00:23

    Hiçbir şekilde insanların katledilmesine razı olamayız,sebepleri ne olursa olsun müslümanlar olarak bizler bu savaşları kınamalıyız.Türkiye nin yolu yol değildir,geliştiğimiz yok aksine köylümüz üretimimiz bastırılmak ta,işçilerimiz ezilmekte,bırakın osmanlıyı artık ingiliz himayesi kabul etme durumuna gelmiş bir imparatorlukdan bahsediyoruz,bugün ingiliz himayesınde olsaydık kadınlarımız kızlarımız ingiliz çocukları doğuruyor olcaklardı,erkeklerimiz köle olcaklardı,açın gözlerinizi artık bu ülke yok olmaya çok yakın,Allah yardımcımız olsun
  • kürşad yaman / 14 Ekim 2008 16:23

    yönetim

    Bizi yönetenler bizi sömürmeye devam ettikçe fazla gelişemeyiz . Askerimiz dünyanın en iyi askeri ama teknolojiden yoksun bir ordumuz var. Okullarımızda verilen eğitim iyi ama çocuklar bilinçsiz düşünce ve fikirden yoksunlar, ülkelerine, tarihine dair hiç bir şey bilmiyorlar, brakın bu günkü siyaseti politikayı cumhurbaşkanlarını bile bilmiyorlar aslında avrupa bizi en iyi silahıyla vuruyor gitgide bilinçsizleşiyoruz kendimizi geçmişimizi unutuyoruz, içten içe yeniliyoruz kimse farkında değil, türk insanı bu üke için sadece canını veriyor sadece can yetmez aklımızıda vermemiz lazım. Filistin konusunda çok doğru düşünüyorsunuz ihanetin bedeli ağır olur araplar osmanlıya ihanet etti, osmanlıyı yalnız bıraktı hatta onunla savaştı ihanetlerin bedeli ödenir.
  • Uğur DOĞAN / 14 Ekim 2008 10:33

    Sadece Filistin mi ?

    Şanlı tarihimizi sadece zorunda kaldığımızda değil her zaman okusak ve hakkıyla okusak... Osmanlı emperyal bir devletti, astı, kesti ... v.b. söylemler veren tarihçi(!)ler var, tarafsız davransalar bize ve herkese İlber Hocam gibi anlatsalar... Zaten tarihimizi okuyunca anlarız ki akıl da Devlet-i Ali Osmaniye'nin öyle bir devlet olmadığına hükmeder. Ve bugün ceza ödeyen tek devlet Filistin değil, tüm Orta Asya'dır, Kafkaslardır, Batı Trakya'dır...
    Filistin en acı şekilde ödüyor cezasını, aynı şekilde sıra diğerlerine de gelecek.
    Bu memlekete kim hainlik ettiyse cezasını bulmuştur ve bulacaktırda... Peygamber'imizin (S.A.V.) hadis-i şeriflerine nail olmuş bir ırkın afradıyız ne mutlu ki...
  • ismail bayar / 2 Ekim 2008 15:40

    takip

    Siz tam bir MÜNEVVER siniz.Konuşmalarınızdan benide etkileyen ender insanlardan birisiniz.Selamlar...
  • mustafa kara / 28 Eylül 2008 12:00

    açıkçası

    burdaki tezler fazlasıyla öznel.üniversitelerimiz yök gibi bir kurum tarafından bilimsel, entellektüel baskı altında özgür düşünceden uzakken kastedilen hangi kalitedir.ayrıca bir halkın kendisini baskı altına alan bir devlete isyanı hangi gerekçeyle ihanet sayılabilir.arab halkı osmanlıya bağlılık yemini mi etmiştir ki, ondan ayrılmak istemeleri ihanet sayılsın.bugün için türkiye emperyalist dünya sisteminin çevresinde yer alan emperyalist devletlerin bölgede taşeronluğunu yapan bir devlettir,bahsedilen hangi güçlenmedir,hangi korkudur.
  • Shopar / 27 Eylül 2008 22:35

    Biraz daha araştıralım!

    Arkadaşlar yorumlarınızı okudum.Araplar doğru ihanet etmiş ama hangi araplar.O zamanda osmanlıya ihanet eden bir tek mekke emiriydi bütün araplar değil.O adamın da ihanet etme nedeni avrupanın ona vadettiği şeylerin(toprak nam sultanlık) sürekli hayalini kurmasıydı.Bu ihanet de ünlü casus Lawrence'ın da büyük payı wardır.Hem werdikleri zararlar büyük boyutta olmamıştır.1.dünya savaşı we milli mücadele döneminde doğudan sürekli olarak osmanlıya yardım gelmiştir araplar da dahil olmak üzere.Oralardan osmanlıya askerler gelmiştir burda araplarda war.Zaten çoğumuzun bildiği gibi sarıkamış harekatında ölen askerlerin çoğu yemenden gelmeydi.Hem ayrıca düşünelim Nasrettin hoca hikayesini.Hani her şeyde ben suçluyum da bu hırsızın hiç mi suçu yok.Yanlış anlaşılmasın ben osmanlıyı burda hırsız yerine koymuyorum ama kimse de sütten çıkmış ak kaşık değil.Hem hangi çocuk babasının günahlarından sorumlu tutulabilir.Kaldıki o isyanın üzerinden 100 yıla yakın zaman geçti.Şu anda ne o babalar war ne de çocukları belki 3.-4. kuşaktan torunları war filistinde we katlediliyolar.Nası olur da bu katilleri onlara reva görebilirsiniz????Sizden rücam şahısların hatalarını umuma mal etmeyin.Biraz insaflı olun we araştırın.Saygılarımla...
  • mustafa kaplan / 14 Eylül 2008 13:38

    aynı fikirdeyim

    hocamın dediği lsözlerin aynısını ben söylediğimde acaip bi tepki görmüştüm ancan şu anda zulüm gören zavallı Filistin halkı bu acıyı ataları yüzünden çekiyor.
  • Hüseyin SUNGUR / 3 Eylül 2008 00:52

    ARDINIZDA OLACAKLAR!

    Sevgili HOCAM;Tarsus'tan yazıyorum,babadan gelen bir sevdayla TARİH hastasıyım.Sayenizde,daha da çok okumaya çalışıyorum.
    ANCAK...Görkemli çalışmalarınız esnasında,ardınızdan gelecek ekip yetiştiriyor musnuz?Evet ise,bu şanslı çocuklar kimlerdir?
    Kızım ilkmektepde,çaktırmadan TARİHÇİ olabilmesi için,şimdiden PARLAK çekmeye gayret ediyorum,neler yapabilirim sizce?

    Bu arada bir kitabınızda işaret ettiğiniz yunanlı OTOMANİST prf emanuel balta ile Mersin Üni.de tanışıp,meşhur "" wounded knee"" kasabası tartışması yaptık.HABERİNİZ OLSUN.
    beni merak ederseniz ;
    www.demokratmersin.com dayım,beklerim efendim.

    saygı ve sevgiyle
  • ilkay akay / 9 Ağustos 2008 12:21

    Herkes de bir şey var.

    Sayın Ortaylı çok doğru söylüyor.Eğer araplar 1.Dünya Savaşı'nda yanımızda olsalardı belki de Yüce Osmanlı savaşı daha az sıyrıklarla atlatabilirdi.Ve belki de bölünmeyecek aksine ihtişamını devam ettirecekti.Osmanlı'nın son katre kalan kanını da Araplar emdi.Ve cezasını çekiyorlar İsrail'den.Aslında bunda 2.Abdulhamit Han Hazretlerinin tahtan indirlimesi de rol oynuyor.İsraillilerin Osmanlı'dan toprak istemeleri(özellikle kudüs ve çevresi) buna karşın Abdulhamit Han Hazretlerinin bunu reddetmesi.O tahtan indirildikten sadece 8 yıl sonra İsrail devleti kurulmuştur.Zaten İsraillilerin nasıl bir hedeflerinin olduğu aşikâr.israilliler de bunu gerçekleştirmek için doğal olarak Arapları katlediyor.Bunu da Allah'u teâla onlara reva görmüş.Çeksinler Osmanlı'yı satmanın bedelini.
  • fatih korkut / 7 Ağustos 2008 23:27

    Osmanlı Sadece Kitaplarla Anlatılmamalı

    oncelıkle sevgılı ilber ortaylı hocam diye hitap ediyorum kendisini daha önce ilk defa nvt de izledim.Yorumlarına ve Osmanlı kültürünü anlatırken bayıldım.Kendim bir Osmanlı hastası veya manyagı gibiyim.Onu daha cok televizyonda gormeyi istiyorum.Onun gibi tarih hastasıyım ama duzensiz ve calısmadıgım icin istediginim bolumu kazanamadım.En cok istedegim dal tarih okumaktı.Ama olmadı olsun ben yine Osmanlıyı tarihi takip edicem ve onu asla unutmucam.Vurdum duymazda olsam sonucta herseyden once benım ıcın Osmanlı gelir.Sevgilerimle.
  • yunus aktaş / 6 Ağustos 2008 12:59

    günah kapısı

    günah kapısı nerdedir? ismi neden niçin ve kim zamanında konmuştur, sebebi hikmeti nedir açıklarmısınız. teşekkür ediyorum.
  • ali kurhan / 20 Temmuz 2008 14:19

    evrenkent

    hocam kalitenin avrupadakilerinden daha iyi olduğu evrenkentlerimizden mezun olan değerli bilim adamlarımıza sahip çıkılıp ülkemizde bilim yapma imkanı sağlansa? ayrıca benim hayalim ülkemi yöneten kadronun ilk 50 sinin(başbakan dahil) çağdaş mühendis,hukuk ve bilim adamlarından kurulu olması......................................
  • kaan öztürk / 7 Temmuz 2008 22:31

    türkiye sizin gibi bir tarihçiye sahip olduğu için çok şanslı çok yaşayın hocam
  • mehmet garipcin / 4 Temmuz 2008 14:07

    inanmakta zorlanıyorum

    Hocam söylediklerinize inanmakta zorlanıyorum bize hep ülkemizin ne kadar geri kalmış bir ülke olduğundan bahsediliyor. Eğer söyledikleriniz doğru ise insanlarımız özelliklede akademisyenlerimiz neden ülkemizi küçümseyip geri kalmışlığından bahsediyorlar.Umarım ülkemiz bahsettiğiniz gibidir de benim haberim yoktur
  • Toprak Suskun / 30 Haziran 2008 17:37

    Köylümüz bile birçok dünya ülkesinin insanlarından daha aydındır. sözü biraz acayibime gitti.Ayrıca Filistin bize ihanetinin bedelini ödüyor sözüne katılıyorum ama konuyla pek alakası olmasa da Adolf Hitlerin yahudi halkına yaptığı zülümlerin iyi olduğunu çünkü şuan Filistin e bunları yaşattığını söylemekteler...
  • VEYSEL TOPRAK / 20 Haziran 2008 14:31

    YAPILMASI GEREKEN NEDİR?

    SAYGIDAEĞER HOCAM DEDİKLERİNİZE KATILMAMAK ELDE DEĞİL FAKAT BENCE BUNDAN SONRA NELER YAPABİLİRİZ DİYE DÜŞÜNMEK GEREKLİDİR.DEDİĞİN İZ GİBİ TARİHİNİ BİLMEYEN AYDINLARIMIZA VE DEVLET ADAMLARIMIZA BUNU NASIL ANLATMALIYIZ. SAYGILARIMLA
  • HALİL KÜÇÜKYILDIZ / 13 Haziran 2008 14:46

    AMA YİNE BUNU BUGÜNKÜ FİLİSTİNLİ MASUM ÇOCUKLAR YAPMADI HEM BİZ TÜRK MİLLETİ OLARAK NİCE İHANETLERLE KARŞILAŞTIK.TÜRK VE MÜSLÜMAN OLARAK AFFETMEKTİR.ALLAH FİLİSTİNLİLERİN YANINDA OLSUN.
  • Muharrem TÜRK / 9 Haziran 2008 00:18

    DÜŞÜNMEK LAZIM

    hocam tarihi iyi bilmekten daha önemlisi günümüzü bilmektir.İleriyi düşünmek için tarihimizi bilmemiz gerek ama şimdi yaşamak için bugünü bilmeliyiz.Onlar bizim müslüman kardeşlerimiz. Geçmişte atalarının yaptıklarını onlara mâl etmemek gerekir.
  • Abdulkadir KÖMÜRCÜ / 25 Nisan 2008 01:16

    bastığın yerleri toprak diyerek geçme tanı

    hocam Allah razı olsun çok güzel bi konu ve açıklama olmuş acaba biz üzerinde durduğumuz her gün toprak diyerek bastığımız şu namusun değerini ne zaman anlayacağız tarihi neresinden tutarsan tut türk olmadan tarih olmaz türk olmadan tarih olmamıştır Allah bize bu vatanı bağışlasın bastığımız toprakları görmemizi nasip etsin ...
  • mehmet ALTIN / 19 Nisan 2008 11:07

    ÇOK DOĞRU

    HOCAM ANLATTIĞANIZ KONUDA YERDEN GÖĞE KADAR HAKLISINIZ ve BUNLARIDA BİZLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN SİZE MİNNETTARIM.
  • EFKAN ŞİŞMAN / 13 Nisan 2008 14:19

    KATILAMIYORUM HOCAM

    Öncelikle sizin gibi münevver bir insanın Türkiye de gündem de olması beni çok mutlu ediyor. Düşünce ve bilgi dünyamıza katkılarınız içinçok teşekkürler. Ben de sizin gibi tahsilimi hem Türkiye hemde yurt yaptım. Yurtdışında kaldığım süre arttıkça ülkemin ve insanımızın dünyanın ne kadar gerisinde kaldığını görmeye başladım. Türk insanın da diğer milletlere göre öne çıkan güzel özellekler var ancak bunların bizi gelişmişler arasına taşıdığını düşünmüyorum.UNESCO nun yaptığı bireysel gelişmişlik araştırmasında 150 ülke arasında 88. sırada bulunuyor Türk insanı. Bu araştırma da Boğaz içi üniveristesi de bulunmuştu.
  • yonca / 11 Mart 2008 18:00

    size gerçekten katılıyorum sayın hocam

    hocam dediklerinizde yerden göğe kadar haklısınız bende aynen sizin gibi düşünüyorum onlar bize zamanında ihanet etmeseydi şuanda her 2 ülkede farklı konumda olurdu yani dediğiniz gibi onlar bir şeylerin bedelimi ödüyor ve ödemeye devam edecek
  • Esra çopur / 2 Mart 2008 02:29

    Hocam ,engin demek ne kadar karşılayabilir sizin bilgi,birikiminizi ama,engin bilgi,birikiminizle,tarihin sadece kalıplaşmış,ezbere dayalı bir lise dersi olmadığını,ve onca mesnetsiz,aymaz tarih bilgisi arasında tarihin gülen yüzüsünüz, iyiki varsınız.
  • MUHAMMET YAVUZ / 19 Şubat 2008 11:54

    SAYIN ORTAYLI SİZDEMİ

    Evet filistinin bizi arkamızdan vurduğu doğrudur, ama batılı ülkelerin bu söylemi dillerine dolayıp bizi arap dünyası ve orta doğuyla getirmek istediği yeride her halde size anlatmama gerek yok.
  • kadir korkmaz / 3 Şubat 2008 13:32

    ALLAH'hına kurban

    ilber hocam yaşım 20 olmasına rağmen ben bile bunun farkındayım ve bu yazını okuyana kadar ben bunun tek farkında olan gibi görüyordum kendimi ve üzülüyordum .
    bunları yazarak halkımızın gözünü açtığın için teşekkür ediyorum.





Anket

Son zamanlarda belirgin olarak, belirli çevrelerce, Türk milletinin vasıflarını zedelemek amacıyla asker düşmanlığı pompalandığını düşünüyor musunuz?
  • Evet
  • Hayır